کسانی که توان برداشتن بار سنگین ریاست جمهوری را ندارند وقت خود و مردم را نگیرند/مدیریت فضای مجازی باید با سه درد مبارزه کند

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نکات مهمی در خصوص عملیاتی کردن شعار سال، انتخابات ۱۴۰۰ و لزوم مدیریت جدی بر فضای مجازی عنوان کرد و گفت: مواظب باشیم وحدت ملی و انسجام کشور را با دو قطبی های کاذب و مخرب مخدوش نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(۶ فروردین) در اولین خطبه های نماز جمعه سال ۱۴۰۰ ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت علی علیه السلام فرمود بندگان خدا تقوای الهی را رعایت کنید و در همه شئون زندگی با تقوا باشد و از آنها که تقوا را رعایت ک و نمی کنند عبرت بگیرید و مواظب اعمال و رفتار و گفتار و حتی المقدور مواظب نیت های خود باشید تا در همه زندگی تقوا را به معنی واقعی رعایت کنید.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه سلسله مباحث «انسان در نگاه توحیدی» افزود: در این نگاه، انسان موجود دو ساحتی است؛ انسان معجونی از دو ساحتی است که یکی منتفی به خاک و دیگری منتهی به عرش پروردگار است .

 

 

وی با بیان اینکه همه دارایی انسان از جمله مهمترین و بهترین دارایی او که حیات او است همه در ید مبارک الهی است و مرگ و حیات ما دست خدا است و اوست که به حیات هر انسان خاتمه می دهد؛ گفت: این دو ساحت با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ دارند.

 

 

امام جمعه کرمان با تصریح به اینکه لحظه به لحظه نیاز به فیض خدا داریم و هر لحظه که فیض او قطع شود حیات ما قطع می شود؛ ادامه داد: همچنین این دو ساحت با هم ارتباط جدی دارند؛ حالت اول ارتباط تام بین روح و جسم برقرار است در عالم بیداری، روح بر جسم اشراف دارد اما در حالت ناقص و در خواب، آن اشراف در بیداری را ندارد.

 

 

وی اظهار کرد: حالت دوم قطع کامل ارتباط روح و جسم یعنی مرگ است و واقعیت دیگری که در فرا روی ما انسان ها است سرمایه های فراوان و متعددی را خداوند در اختیار ما گذاشته؛ از جمله عقل، فطرت، احساسات و عواطف، غریزه های متعدد و متنوع و در رأس همه این سرمایه ها رهبری دلسوزانه انبیای الهی و در رأس آنها نبی مکرم اسلام است.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: همه این سرمایه ها در اختیار ما است تا ما با آمادگی کامل در یک تجارت خانه بزرگ آماده شویم؛ خداوند در کنار سرمایه ها راهنما و کتاب هدایت را قرار داد تا کتاب و سنت در کنار این سرمایه های خدادای ما قرار بگیرد تا ما در این تجارت خسارت نبینیم البته باید توجه داشت بخشی از ساحت روح آدمی؛ عقل و خرد و بخش دیگری از این ساحت غریزه ها، احساسات و عواطف است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: غریزه ها و امیال در کنار عقل و خرد قرار گرفته و به همین دلیل انسان چون دارای خرد و عقل است نیاز به تعلیم دارد و باید انسان را آموزس داد لذا انبیای الهی معلم هستند چون ما را آموزش می دهند تا عقل و خرد ما بارور شود.

 

 

امام جمعه کرمان افزود: آیات و روایات، رسالت افزایش و هدایت عقل و خرد آدمی را بر عهده دارند و در کنار تعلیم چون انسان غریزه و میل دارد بنابراین انسان به تربیت نیاز دارد که این کار را نیز انبیا الهی انجام می دهند لذا انبیا هم معلم و هم مربی هستند که باید انسان را در برابر غریزه ها و میل ها تربیت کنند.

 

 

 

وی در خطبه دوم با تبریک ولادت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و ابراز امیدواری بر اینکه روز چشمان منتظر اهل تقوا به جمال نورانی حضرت روشن و دنیا پر از عدل و داد شود و ما روز ظهور حضرت را درک کنیم؛ همچنین به روز سربازان گمنام اشاره و از ایشان به عنوان سربازانی خدوم، شجاع، مخلص، پرکار، بی ادعا و انقلابی با داشتن تجربه و دانش لازم یاد کرد که مأموریت های بسیار سخت و حساس را در ایران اسلامی بدون ادعا به انجام می رسانند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی آغاز به کار نیروی انتظامی در سال 70 و نیز روز جمهوری اسلامی و آغاز حاکمیت رسمی جمهوری اسلامی با رأی و اراده مردم در ایران اسلامی و در نوع انتخاب حکومت{اسلامی} تبریک گفت.

 

 

وی با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز هر سال تکلیف ما را مشخص و حجت را در حوزه های مختلف سیاست های داخلی و خارجی نظام بر همه تمام می کند؛  افزود: یکی از اولویت های کشور و دغدغه های رهبری بحث اقتصاد کشور است لذا عناوین سال های اخیر عبارت از رونق تولید، جهش تولید، تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است.

 

 

امام جمعه کرمان این نامگذاری ها را حاکی از آن دانست که دغدغه مهم ایشان در شرایط فعلی بحث های اقتصادی است زیرا در جنگ اقتصادی تمام عیاری قرار گرفتیم که دشمن قسم خورده بر ما تحمیل کرده است.

 

 

وی ادامه داد: راه برون رفت از این جنگ آن هم با پیروزی عبارت است از اینکه به ظرفیت ها و توانمندی های کشور توجه کرده و همه آنها را به کار بگیریم؛ در برخی از ظرفیت های موجود بکار گرفته شده موانعی وجود دارد که آن موانع را نیز باید برطرف کرد و بخشی از ظرفیت های کشور به کار گرفته نشده که باید پشتیبانی کرد ضمن آنکه در پشتیبانی ها باید مواظب ویروس ها و بیماری های رانت و فساد باشیم که در اقتصاد لطمه نخوریم.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تأکید کرد: در رفع موانع مواظب باشیم انسان های کم انگیزه، بی انگیزه، کم جرأت و مأیوس در مسئولیت ها قرار نگیرند و انسان های با انگیزه و مجاهد و  آنهایی که اهل میدان کار و جهاد هستند باید در مسئولیت ها به کار گمارده شوند.

 

 

وی افزود: اصلاح نقش و کارکرد دولت در حوزه های مختلف اقتصادی چه در مدت باقیمانده این دولت و به خصوص دولت آینده که به فضل خدا در تزار نظام جمهوری اسلامی با رأی شما مردم شکل خواهد گرفت{مهم است} و آرایش مناسب جنگ اقتصادی را باید داشته باشیم و مأموریت ها را خوب تبیین کنیم و بخش خصوصی در کنار بخش دولتی همه ظرفیت خود را به میدان آورد تا ما بتوانیم در معیشت و سفره مردم که رمز آن تولید فراوان است؛ ان شاءالله موفق شویم.

 

 

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال 1400 چه در شوراها و چه در ریاست جمهوری انتخابات سیار مهم و سرنوشت سازی در پیش رو  داریم؛ خاطرنشان کرد: تاریخ ایران ما قبل از انقلاب با دو درد و رنج بزرگ مواجه بوده؛ یکی حاکمیت دیکتاتورها بر کشور که مردم از حاکمیت دیکتاتوری رنج می بردند و حاکمیت دیکتاتورها قبل از انقلاب یعنی خواسته شخص یا اشخاص مشخص بر مردم تحمیل شود و دیگری نفوذ سلطه گران و استعمار بود که حکومت ها در چنبره  قدرت های استعماری قرار گرفته بودند.

 

 

وی ادامه داد: اما انقلاب اسلامی به فضل خدا در سال ۵۷ موفق شد هر دو درد را از این کشور دور کند و دو اتفاق مبارک رقم خورد؛ یکی حاکمیت دین خدا و احکام و قوانین اسلام یعنی اسلامیت نظام و دوم حضور مردم و آرای مردم در صحنه های مختلف و اعمال نظر مردم در منصب های مختلف یکی دیگر از برکات نظام است یعنی جمهوریت؛ لذا اسلامیت و جمهوریت دو دستاورد بزرگی است که انقلاب موفق به عملیاتی کرن آن شد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با متذکر شدن این نکته که امروز هم ما وظیفه سنگینی داریم که پای صندوق های رأی حاضر شویم و هم کسانی که خود را در معرض رأی مردم می گذارند باید حواس شان باشد؛ گفت: اگر کسانی توان ندارند وارد صحنه نشوند و اگر توان برداشتن بار سنگین ریاست جمهوری را ندارند به چه دلیل و حجت شرعی خود را کاندیدا می کنند و وقت خود و مردم را می گیرند؟

 

 

وی افزود: کسانی که صلاحیت لازم را برای ریاست جمهوری ندارند و دچار خطاهایی شدند که مطمئناً از چشم تیزبین شورای نگهبان مخفی نخواهد بود و مطمئن هستند رد صلاحیت می شوند به چه دلیل شعار ورود به انتخابات می دهند؟!

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: وظیفه ما این این است هم انتخاب اصلاح کنیم و هم مواظب باشیم وحدت ملی و انسجام کشور را با دو قطبی های کاذب و مخرب مخدوش نکنیم و مواظب باشیم کاندیداها و طرفداران حق دارند تبلیغ کنند اما حق تخریب ندارند زیرا بلوغ و رشد انقلابی اقتضا می کند در کمال آرامش انتخاب اصلاح کنیم و رییس جمهوری را در تراز انقلاب در سال 1400 انتخاب و این قرن را با موفقیت و پیروزی ملت در عرصه های مختلف رقم بزنیم. 

 

 

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه فضای مجازی کشور نیاز به مدیریت جدی دارد زیرا سه مشکل و خطر بزرگ این فضا را تهدید می کند؛ اظهار کرد: این فضا به جای اینکه فرصتی باشد و از این ظرفیت به نفع کشور استفاده شود ممکن است دچار گرفتاری هایی بشویم و یکی از این خطرات حرکت های اخلاق شکن و توهین و افترای بی محابایی است که در فضای مجازی منتشر می شود.

 

 

 

امام جمعه کرمان حرکت های ضد اخلاقی و دمیدن در فضای شهوانی و حرکت نسل جوان به سمت منجلاب هایی که انسان را منحط می کند و حرکت های انحرافی و ساختارشکنی که دشمنان انقلاب طراحی کردند تا با سوءاستفاده از فضای مجازی افکار عمومی را متوجه آن کنند را دو تهدید دیگر عنوان و بیان کرد: مدیریت فضای مجازی با هر سه درد و بلا باید مبارزه کند و این فضای مؤثر و قدرتمند را در اختیار انقلاب و نظام قرار بدهد.

کد خبر 1040542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha