انتظار فرج همراه با صبر موجب تمایز مسلمانان واقعی از مدعیان مسلمانی می شود

آیت الله دژکام گفت: بزرگترین کار هر مسلمان انتظار فرج با صبری است که یک صبر معمولی نیست و این صبر باعث می شود تا مسلمان واقعی از آنها که ادعای مسلمانی دارند متمایز شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 6 فروردین) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: ادعا در سر فرعون ها بسیار بوده است اما آنها که هدایت شده اند به خوبی می دانند ما قدرتی در مقابل خدا نیستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: بسیاری از بندگان، آیات خدا را می شنوند اما به علت تکبر و زیر سئوال بردن هدایت خدا، هدایت نمی شوند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در آغاز سال وضعیت اقتصاد ما را در جهان طبق بررسی ها، رتبه 18 اعلام کرده اند اما دشمنان با وجود بررسی های جهانی این رتبه را زیر سئوال می برند زیرا گمراه هستند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: فاسق، سلامت معنوی ندارد و از نظر روحی بیمار است و به گفته خدای بزرگ، قرآن مائده آسمانی است اما گمراهان به آن توجه نمی کنند.

وی ادامه داد: به یک هزار و 200 آیه قرآن نیاز داریم تا اشعار حافظ و سعدی را متوجه شویم و بندگان یا پند می گیرند و یا منحرف می شوند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: شنونده پندها باید قابلیت پذیرش و درک نصیحت را داشته باشد و بندگان خدا همواره باید حواسشان جمع باشد تا دچار گمراهی نشوند.

وی با اشاره به لزوم وفای به عهد گفت: انسان باید به قول خود پایبند باشد و ما به خدای متعال، قول بندگی داده ایم که باید پای آن بایستیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: تفکری که یک حکومت از آن شکل می گیرد باید خدا را مورد توجه قرار دهد اما در تمدن اروپا این مشکل وجود دارد که بنده محوری را در اولویت قرار داده است.

وی اضافه کرد: دومین ویژگی فاسق، ایجاد تفرقه است و فاسق هر آنچه در قرآن آمده را بجا نمی آورد که نمونه آن حتی سله رحم است که قرآن کریم بر آن تاکید می کند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: ارتباط مومنان با اهل بیت (ع)، خویشاوندان و برادران دینی باید همواره حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه امروز شیراز با تبریک میلاد امام زمان (عج) گفت: جشن گرفتن برای این مولود مبارک با انجام کوچک ترین کارها و پرچم زدن وظیفه همگی ماست و گوشه و کنار شهر ما باید نمود شهر منتظران باشد.

امام جمعه شیراز افزود: جوانان ما همچون حضرت علی اکبر (ع) که در خدمت امام حسین (ع) بودند در خدمت امام زمان (عج) هستند و در برنامه های مختلف مهدویت میدان دار هستند.

آیت الله دژکام بیان کرد: بر عقیده خود در زمینه مهدویت باید همواره پایبند باشیم و مطمعن باشیم که با ظهور حضرت مهدی موعود (عج) بساط استکبار برچیده خواهد شد که در قرآن کریم به آن وعده داده شده است.

وی افزود: تمام کره زمین را نورانیت حکومت حضرت مهدی موعود (عج) فرا خواهد گرفت و جز با صبر نمی توان برای فرج منتظر بود و بزرگترین کار هر مسلمان انتظار فرج با صبری است که یک صبر معمولی نیست.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: این صبر باعث می شود تا مسلمان واقعی از آنها که ادعای مسلمانی دارند متمایز شوند و مسلمان واقعی باید دلگرم باشد که گسترش دهنده عدالت می آید و جهان را روشن می کند.

 

 

 

 

کد خبر 1040549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha