قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۰ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (6 فروردین ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون 225 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 51 نفر مبتلای قطعی و 15 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 26 هزار و 780 مورد گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: از 778 جواب نمونه pcr  دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 26 درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب بویراحمد، گچساران و بهمئی بیشترین موارد مثبت را داشتند.

 

یزدان پناه خاطرنشان کرد: همچنین 700 نمونه تست سریع در استان انجام شد که 6 درصد موارد مثبت و عمدتا در گچساران، لنده و بهمئی بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی یک ماه گذشته میزان شیوع بیماری افزایش یافته و متاسفانه طی چند روز گذشته با رشد آمار جان باختگان و بیماران بستری مواجه هستیم.

 

وی اذعان داشت: علیرغم همه تذکرات و توصیه های عنوان شده، شاهد برخی بی توجهی ها و سهل انگاری ها در استان بودیم که نتیجه آن آسیب به سلامت عمومی بوده است.

 

یزدان پناه گفت: از مردم خواهش می کنیم برای پیشگیری از هر اتفاق ناگوار به تذکرات توجه نموده و از مسافرت و دورهمی ها خودداری کنند.

کد خبر 1040612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha