بررسی مشکلات راه روستایی، آب شرب و کشاورزی

استاندار خوزستان در سفر به شهرستان‌های مسجدسلیمان، اندیکا و لالی مشکلات راه روستایی، آب شرب و کشاورزی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» شامگاه (جمعه ۶ فروردین) در خصوص بازدیدها و جلسات خود در سه شهرستان مسجدسلیمان اندیکا و لالی اظهار کرد: در جلساتی که امروز در این شهرستان‌ها داشتیم مشکلات راه روستایی، آب شرب و کشاورزی در شهرستان مطرح شد.

 

استاندار خوزستان افزود: برای مشکلات اندیکا و لالی با برخی از بنیادها و نهادها و مراکز دیگر سرمایه گذاری و برای برخی از پروژه ها از جمله در بخش زیرساخت‌های جاده‌ای، پل‌ها، بخش کشاورزی و آب روستایی و کشاورزی رایزنی هایی جهت کمک شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین مروری بر مصوبات قبلی شد و خط اجرایی پروژه‌ها ترسیم شد که در موعد مقرر این پروژه‌ها به نتیجه برسد.

 

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: در خصوص پرداخت‌های کارگران شهرداری‌ها و آبداران نیز بررسی‌هایی صورت گرفت و تصمیمات جدیدی اضافه بر تصمیمات قبلی گرفته شد و مصوب شد که بخشی از مطالبات آنها تامین و پرداخت شود.

 

وی بیان کرد: در مسجدسلیمان از پروژه بزرگ پتروشیمی و تولید آمونیاک و اوره و صنایع جانبی بازدید داشتیم و بحث و بررسی در ارتباط با سرمایه‌گذاری های مربوطه و راهکارهای تسهیل برای شروع کار انجام شد همچنین در خصوص توسعه و راه اندازی مجدد فرودگاه مسجدسلیمان نیز رایزنی و تبادل‌نظر های لازم انجام شد.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: پروژه جاده چهارخطه مسجدسلیمان به اهواز نیز بحث گذاشته شد همچنین جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز مطرح شد و تصمیمات خوبی گرفته شد.

 

وی اضافه کرد: در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، گروهی به دعوت نماینده مجلس قرار است هفته آینده در استان حضور پیدا کنند.

 

سلیمانی ابراز کرد: یکی از مباحث، تخصیص آب برای طرح است که تاکنون آب ۲۱۰ هزار هکتار از این طرح تخصیص داده شده و حدود ۲۱ تا ۳۰ هزار هکتار نیز باید تخصیص داده شود؛ پیگیر تخصیص آب این بخش هستیم و یکی از سیاست‌های کلی دولت بحث تکمیل پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری است.

 

وی یاد آور شد: اجرای این پروژه بستگی به بودجه ای دارد که توسط مجلس تصویب شده، همچنین میزان بودجه ای که احتمالاً با اجازه مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی اختصاص یابد یا از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شود بر شتاب اجرای این پروژه تاثیر خواهد داشت.

 

کد خبر 1040628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha