نیمه شعبان فرصتی برای تجدید عهد با امام زمان است

حجت الاسلام لروند،گفت: در نیمه شعبان باید بیشتراز قبل به فکرظهور امام زمان(عج) باشید و برای فرجشان دعا کرد زیرا نیمه شعبان فرصتی برای تجدید عهد با امام عصر است.

حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه شهرستان کنگاور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: در روایات اسلامی در مورد  ماه های رجب ، شعبان و رمضان سفارش بسیاری شده و پیامبر (ص) ماه رجب را ماه حضرت علی (ع) ، شعبان را ماه خود و رمضان را ماه خدا نامیدند . قرائت خطبه ی شعبانیه توسط پیامبر و تاکید بر ماه رمضان در آن ، از فضیلت های ماه مبارک شعبان است . 

 

وی با اشاره به اعیاد واقع شده در این ماه مبارک خاطر نشان کرد : ولادت امام حسین (ع) و نامگذاری آن به عنوان روز پاسدار ، باعث شده تا احترامی ویژه برای پاسداران قائل شویم ، از طرفی ولادت علمدار کربلا و روز جانباز باعث تجدید میثاق با جانبازان و ایثارگران شد و از دیگر اعیاد این ماه میلاد امام سجاد(ع) و حضرت علی اکبر (ع)  و همچنین نیمه شعبان می‌باشند . 

 


امام جمعه کنگاور با تاکید بر اهمیت نیمه شعبان اظهار کرد : در روز نیمه شعبان باید بیشتر از پیش به فکر امام زمان (عج) بود و برای فرج دعا کرد . آمدن منجی فقط اختصاص به مسلمانان ندارد و در تمام ادیان الهی با عناوین مختلف ، به آن اشاره شده و در روایات و احادیث امامان شیعه شب نیمه شعبان از جمله پر فضیلت ترین شب‌ها برای احیا و شب زنده داری، دعا و عبادت است.

 

حجت السلام لروند، تصریح کرد: امسال آخر ماه شعبان در سال ۱۴۰۰ واقع شده و در نتیجه دو نیمه شعبان در ابتدا و انتهای سال جدید داریم ، این را به فال نیک می گیریم و برای فرج مهدی (عج) دعا می کنیم .

کد خبر 1040636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha