سرمایه گذاری در حوزه موقوفات یکی از راه های پشتیبانی و حمایت از تولید است

حجت الاسلام صالحی، گفت: سرمایه گذاری در حوزه موقوفات یکی از راه های پشتیبانی و حمایت از تولید است که باید با جدیت پیگیر آن بود.

حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:افزوده شدن پسوند اقتصادی از سال ۱۳۸۸ در نامگذاری سال ها توسط مقام‌معظم رهبری نشان از اهمیت اقتصاد و معیشت مردم دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: در دهه ۹۰ سه سال توسط معظم له بر واژه" تولید" تاکید شد‌واهمیت و توجه به تولید ملی در کلام مقام معظم رهبری یکی از کلیدواژه های مهم شکوفایی اقتصادی کشور است.

 

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد:با کاهش سرمایه گذاری داخلی خصوصا در بخش صنعت اشتغال زایی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و کشور با مشکلات عدیده ای همراه خواهد شد.

 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تاکید کرد: در کنار هم قرار گرفتن تولید و پشتیبانی در کلام رهبر انقلاب، بیانگر این است که از یکسو همه اعم از مردم و مسئولان از تولید داخلی، حمایت و پشتیبانی کنند و از طرف دیگر در راستای زدودن موانع تولید گام بردارند.

 

 

وی تصریح کرد: اوقاف کرمانشاه در سال گذشته با تمام توان پای کار تولید ایستاد و خدمات خوبی در راستای بهره وری موقوفات و استفاده از ظرفیت آنها به انجام رسانید که امسال نیز این اقدامات ادامه پیدا کرده و با قوت و جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

 

حجت الاسلام صالحی گفت: راه اندازی ۱۰ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات با تولید ۲۰۰ کیلووات انرژی، کاشت نهال های سنجد، بادام و انگور با استفاده از فناوری گراوسیس در ۵ هکتار از اراضی بقعه متبرکه امامزاده حسین (ع) سنقر، راه اندازی کارگاه های تولیدی خیاطی و کفاشی در بقاع متبرکه با اشتغالزایی تعدادی از افراد و برنامه ریزی احداث گلخانه در موقوفات را از جمله مهم ترین این اقدامات تولیدی در سال ۹۹ بر شمرد.

 

وی در پایان گفت: در بخشی از اقتصاد كه دولت و بخش خصوصی امكان ورود ندارند بخش های خیریه همانند اوقاف می توانند بخشی از مشكلات را از دوش دولت بردارند. ساخت فضاهای آموزشی مانند مدارس و دانشگاه ها و مراكز بهداشتی از جمله كمك هایی است كه خیر ماندگار (وقف) به توسعه اقتصاد كشورها می كند.

 

 

کد خبر 1040638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha