ضعف در نظارت و مدیریت

حجت الاسلام بابایی گفت: در کشور ما کمبود وجود ندارد و فقط در نظارت، مدیریت و توزیع ضعیف هستیم و باید موانع پیش روی سرمایه گذاران، تولید کنندگان و... برداشته شود.

حجت الاسلام «محمدرضا بابایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در خصوص شعار سال ۱۴۰۰ نامگذاری شده از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: امسال سال دهم است که مقام معظم رهبری به مسایل اقتصادی عنایت دارند.

 

امام جمعه فردوس با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به بحث های اقتصادی و مسئله تولید، افزود: با حل مشکلات اقتصادی در کشور بیش از پیش شاهد ایجاد اشتغال و سرعت در پیشرفت و تکنولوژی خواهیم بود.

 

حجت الاسلام بابایی گریزی به شعار امسال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» زد و یادآور شد: برای رسیدن به اهداف عالیه باید با پشتیبانی دولت و مردم اشتغال مولد ایجاد شود.

 

وی به برخی موانع مانند واردات بی رویه، معطل ماندن برخی اقلام مورد نیاز مردم مانند نهاده های دامی در گمرکات و... اشاره کرد و گفت: مملکت ما کمبود ندارد و فقط در نظارت، مدیریت و توزیع ضعیف هستیم و باید موانع پیش روی سرمایه گذاران، تولید کنندگان و... برداشته شود.

 

امام جمعه فردوس با بیان اینکه برخی موانع قانونی هستند، تأکید کرد:  تسهیل اینگونه موانع و رفع آن به عهده مجلس شورای اسلامی است و باید این قوانین دست و پا گیر را اصلاح کنند و برخی مسایل هم به بانک ها مرتبط است.

 

حجت الاسلام بابایی افزود: بانک ها در کشورهای پیشرفته تسهیلات ارزان قیمتی در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند در حالی که در کشور ما بانک ها به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده و نه تنها کمکی به سرمایه گذاران نمی کنند بلکه موانعی هم سر راه تولید  ایجاد می کنند.

 

وی در ادامه به نقش جوانان برای تحقق شعار امسال اشاره کرد و گفت: اگر آنقدر که مقام معظم رهبری به جوانان بها می دهند، دولت و شخصیت ها نیز به این قشر اعتماد کرده و بها می دادند مملکت زودتر به سامان می رسید.

 

امام جمعه فردوس پیشرفت های هسته ای، هوا فضا، نانو، نظامی و ... را مرهون تلاش جوانان دانست و ابراز امیدواری کرد: با توجه کردن به توانمندی های داخلی، بها دادن به جوانان و لبیک به ندای رهبری در انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولتی جوان و حزب اللهی قطار انقلاب روی ریل اصلی بیفتد.

 

حجت الاسلام بابایی تاکید کرد: کشور ما از نظر منابع طبیعی، نیروی انسانی و ... بسیار غنی است و درصدر کشورهای منطقه قرار دارد و امید است امسال سال میمون و مبارکی در پیش داشته باشیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: در سالی که شروع و پایانش با میلاد منجی دو عالم است با رفع موانع، پشتیبانی دولت و مردم و ایجاد فضای اقتصادی شاهد سال با برکت در همه امور به خصوص امور اقتصادی باشیم.

 

کد خبر 1040677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha