مشارکت شیراز در پویش جهانی «ساعت زمین»

جورکش گفت: با هدف شرکت در پویش جهانی «ساعت زمین»، نورپردازی تقاطع «شهدای معلم» در شهر شیراز به مدت یک ساعت قطع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید جورکش»، امروز (شنبه 7 قروردین) از پیوستن شهرداری شیراز به پویش جهانی «ساعت زمین» خبر داد و در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: در ساعت 20 و 30 دقیقه امشب، نورپردازی تقاطع «شهدای معلم» در شهر شیراز خاموش خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: این خاموشی به مدت یک ساعت و با هدف حمایت از پویش جهانی «ساعت زمین» به انجام خواهد رسید زیرا مصرف بی رویه انرژی و بر محیط زیست تاثیرات منفی می گذارد.

وی اضافه کرد: رویداد «ساعت زمین» از بزرگترین پویش های مردمی جهان در حوزه محیط زیست است و از سال 2007 توسط سازمان مردم نهاد بین المللی صندوق جهانی طبیعت در سیدنی آغاز شده است.

جورکش تاکید کرد: این پویش، یک برنامه خاموشی نمادین است که به صورت سالانه در آخرین شنبه ماه مارس برگزار می شود و از شهروندان شیرازی نیز درخواست داریم با خاموش کردن یک ساعته چراغ های اضافی خود، امشب در این پویش جهانی شرکت کنند.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز تاکید کرد: شهروندان همچنین می توانند با اطلاع رسانی این پویش محیط زیستی در شبکه های مجازی سایرین را مطلع و برای شرکت در این پویش  دعوت کنند.

کد خبر 1040697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha