پویش جمعی قرائت دعای فرج و دعای عهد به مناسبت نیمه شعبان برگزار می شود

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ انتظار گفت: پویش جمعی قرائت دعای فرج و دعای عهد به مناسبت نیمه شعبان برگزار می شود.

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص ویژه برنامه نیمه شعبان گفت: با توجه به شرایط کرونا و مقررات معین شده از طرف ستاد استانی مقابله با کرونا بسیاری از برنامه های فرهنگی به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده است.

 

تمدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: از جمله طرح های مشترک با بنیاد مهدویت استان البرز، اداره کل اوقاف و امورخیریه استان البرز، سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت فرهنگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز برپایی پویش جمعی قرائت دعای فرج و دعای عهد به مناسبت نیمه شعبان است.

 

وی با اشاره به برپایی برنامه های متعدد در مساجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد: در سطح استان البرز 391 کانون فرهنگی هنری مسجد برپا است که نقش ویژه ای در برپایی برنامه های فرهنگی با رویکرد تبیینی دارند.

 

وی اظهار کرد: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز همواره با گرامیداشت سلسله برنامه های ملی و مذهبی نقش ویژه ای داشته و دارند به همین منظور در جریان برپایی آئین گرامیداشت نیمه شعبان که سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) است با حضور پرشوری فعالیت های فرهنگی خود را انجام می دهند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: توجه شاخص به تبیین فرهنگ مهدویت به عنوان یک امر مهم تلقی می شود که همواره باید به آن به عنوان یک باور و رسالت مهم توجه داشت.

 

گفتنی است، یکشنبه (8 فروردین) سال جاری شب نیمه شعبان است که در قالب یک پویش همگانی دعای فرج برای تعجیل فرج و ظهور امام عصر(عج) و دفع بلا، ثبوت ایمان و وسعت روزی انجام می شود همچنین دعای عهد نیز روز نیمه شعبان (9 فروردین) ساعت 9 صبح انجام می شود.

 

 

کد خبر 1040707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha