آغاز فعاليت هفتاد و سومین کانون فرهنگی هنری شهرستان آران و بیدگل

در آستانه نیمه شعبان، کانون فرهنگی هنری «محراب عشق» به عنوان هفتاد و سومین کانون فرهنگی هنری شهرستان آران و بیدگل فعالیت خود را آغاز کرد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: در آستانه نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان(عج)، فعالیت کانون فرهنگی هنری «محراب عشق» طی مراسمی با حضور امام جمعه و رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل آغاز شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این کانون فرهنگی هنری وابسته به ستاد اقامه نماز شهرستان آران و بیدگل و تحت نظارت این اداره و با پروانه فعالیت دبیرخانه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور فعالیت خواهد کرد.

 

ضابطی افزود:‌ احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی و تبلیغی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از جمله اهداف راه اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: تبليغ، گسترش‌ و تعميق‌ فرهنگ‌ روح ‌بخش‌ اسلام‌ و تأكيد بر آرمان ها و ارزش هاي‌ معنوي‌ و فرهنگ‌ اسلامي‌، گسترش‌ زمينه‌ مشاركت‌ و مباشرت‌ مردم‌ در امور فرهنگي، هنري، اجتماعي، علمي‌، همگاني‌ و عمومي‌ نمودن‌ تمامي‌ عرصه‌ های فرهنگی‌ و هنری‌ و تحقق‌ آزادي‌ فعاليت های‌ فرهنگی‌ مردمی، زمينه‌سازي‌ براي‌ حضور فعال‌ جوانان‌ و نيروهای متعهد در عرصه‌ فعاليت های فرهنگی‌ و هنری‌ و شناسايی‌ و تربيت‌ استعدادهاي‌ درخشان‌ و استفاده‌ از اوقات‌ فراغت‌ جوانان‌ و حفظ‌ و ترويج‌ فرهنگ‌ بسيجي‌، ارائه‌ و عرضه‌ فعاليت های فرهنگی، هنری، بر اساس‌ موازين‌ و ضوابط‌ اسلامي‌ و ايجاد جاذبه‌های فرهنگی‌ هنری كانون های‌ پرتحرك‌ و فعال‌ مذهبی، اجتماعی‌ و مردمی در مقابله‌ با تهاجم‌ فرهنگي‌ مبتذل‌ استكبار و كفر جهانی از جمله کارکردهای کانون های مساجد است.

 

سعید ضابطی خاطر نشان کرد: با افتتاح کانون فرهنگی هنری محراب عشق، تعداد كانون‌های فرهنگی ـ هنری فعال در سطح شهرستان آران و بیدگل به ۷۳ كانون فرهنگی هنری رسيد./


 

کد خبر 1040712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha