شمارش معکوس برای پایان کار مقاوم سازی ایوان طلا در حرم حضرت عباس(ع)

رئیس بخش فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت عباس(ع) اعلام کرد: اقدامات مربوط به پروژه ایوان طلای حرم حضرت عباس(ع) در حال اتمام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، «ضیاء مجید الصائغ» رئیس بخش فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت عباس(ع)، گفت:  اقدامات مربوط به پروژه ایوان طلای حرم اباالفضل العباس که شامل مقاوم سازی و روکش کردن دیوارهای ایوان و اتاق های اداری و فضای گسترش یافته از حرم مطهر تا صحن شریف از داخل ضلع چب است، درحال اتمام است.

 

الصائغ افزود:  گسترش فضای حرم مطهر تا صحن شریف از داخل ضلع چپ  دومین بخش از کارهای انجام شده پس از پایان کار ضلع راست است. مساحت کلی این ایوان 500 متر مربع است.

 

وی ادامه داد: این کارها به سرعت و با 14 ساعت کار مداوم درحال انجام است تا مهم‌ترین مراحل در آن از جمله روکش کردن و سنگفرش کردن قبل از نیمه ماه شعبان امسال به پایان برسد.

 

رئیس بخش فنی و مهندسی آستان مقدس عباسی، گفت: کارهای قبلی برای سنگفرش کردن شامل برداشتن بقایای لایه قدیمی و طبقه های سیمانی تا رسیدن به مقدار مشخصی از خاک انجام شد تا با استفاده از مواد مخصوص که به مقام سازی دیوار حرم و ستون های ایوان حرم کمک می کند، سنگفرش و روکش کردن دیوارها انجام شود. کارکنان شرکت پیمانکاری ساخت و ساز ارض القدس کار مفروش کردن را آغاز کردند و برای این کار از سنگ مرمر مولتی اونیکس که در صحن استفاده شده است، استفاده کردند.

 

 

کد خبر 1040732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha