ورود۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر به گیلان/ پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی رعایت می‌شود

حلاج‌پور با بیان اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر از طریق هوایی و زمینی وارد گیلان شدند گفت: پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی، گردشگری و تفریحی استان گیلان رعایت می‌شود.

«مسعود حلاج‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلیه مراکز اقامتی، گردشگری و تفریحی استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه نظارت از این اماکن به شدت و به طور مستمر انجام می‌شود اظهار داشت: تا تاریخ 6 فروردین‌، 2 میلیون و 700 هزار مسافر از طریق هوایی و زمینی وارد گیلان شدند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از شدت یافتن خروج مسافرین نوروزی از گیلان همزمان با پایان دور نخست سفرهای نوروزی سخن گفت و عنوان کرد: از 27 اسفند 99 تا 6 فروردین 1400 حدود 567 هزار و 859 دستگاه وسیله نقلیه به استان گیلان وارد و 442 هزار و 804 وسیله نقلیه نیز خارج شده‌اند.

 

حلاج‌پور با تاکید بر اینکه برای رفاه حال مسافران پروتکل‌ها و موازین بهداشتی مطابق اعلام ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در مراکز اقامتی و گردشگری استان گیلان رعایت می‌شود افزود: بر اساس آمارهای موجود تعداد 2 میلیون و 612 هزار و 170 نفر مسافر در  مدت اخیر از استان گیلان خارج شده‌اند. 

 

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار دقیق عمل کرده و با هرگونه سهل‌انگاری برخورد می‌کند افزود: با شروع تعطیلات نوروزی تیم‌های نظارتی ستاد خدمات سفرهای نوروزی گیلان 2 هزار و 407 مورد بازدید از مراکز اقامتی، گردشگری و تفریحی استان داشتند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در پایان با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا در یک سال و نیم اخیر حوزه گردشگری دچار مشکلات و آسیب‌های فراوانی شد خاطرنشان کرد: دولت با اتخاذ تدابیری برای جبران بخشی از این خسارت‌ها اقدام کرد و امیدواریم با مدیریت شیوع بیماری مشکلات به وجود آمده هم برطرف شود.

کد خبر 1040797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha