انجام بیش از ۳۲۰۰ تست سریع از اطرافیان بیماران کرونایی در آبادان

سید آقا میری از انجام بیش از سه هزار و ۲۰۰ تست سریع از اطرافیان بیماران کرونا مثبت در آبادان در یک هفته اول تعطیلات بهاری در قالب طرح شهید سلیمانی توسط کارشناسان پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت شهرستان آبادان خبر داد.

«سیده نجمه سید آقا میری» ظهر امروز (شنبه ۷ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: از ۲۷ اسفندماه سال گذشته پیگیری و تلاش تیم‌های واکنش سریع سیار در روزهای تعطیل اداری ادامه داشت و انجام تست سریع با تجهیز و راه‌اندازی این تیم‌ها، نمونه‌گیری از افرادی که با موارد مبتلا به کرونا مواجهه مستقیم داشته‌اند در سطح شهرستان صورت گرفته است. 

 

سرپرست مرکز بهداشت آبادان افزود: از آنجایی که شناسایی زودهنگام بیماران کرونایی و ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی (حضوری و غیرحضوری) به خصوص به گروه های در معرض خطر بسیار پراهمیت است؛ در  فاصله زمانی ۲۷ اسفند ۹۹ تا چهارم فروردین ۱۴۰۰، ۹۳۷ نمونه‌ برداری PCR از افراد مراجعه‌ کننده حضوری به مرکز ۱۶ ساعته انجام شده که ۵۳۴ مورد آن مثبت بوده و با انجام ۳۲۰۰ تست سریع در محل سکونت افراد و از اطرافیان این بیماران، موفق به شناسایی ۵۲ بیمار مثبت شده‌ایم. 

 

وی با بیان اینکه قرنطینه خانگی این افراد و انجام مشاوره‌ های بهداشتی از طریق تیم‌های واکنش سریع بهداشتی و همچنین بسیجیان فعال در طرح شهید سلیمانی در حال انجام است تصریح کرد: خانواده‌های بیماران کرونا مثبت و افرادی که در تماس نزدیک با ایشان بوده‌اند، به صورت مستمر و روزانه مورد پیگیری تلفنی و آموزش اصول قرنطینه در منزل توسط همکاران  مرکز بهداشت قرار می‌گیرند.

 

سید آقا میری از همشهریان خواست تا با عدم حضور در اجتماعات و عدم خروج غیرضروری از منزل مجموعه بهداشتی شهر را در مهار بیماری کرونا یاری کنند.

 

کد خبر 1040806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha