فرمانداران موظف به تشکیل همیاران سلامت در روستاها هستند/ در مدیریت کرونا  سلامت مردم خط قرمز است

نوذری با بیان اینکه همه فرمانداران موظف به تشکیل همیاران سلامت در روستاها با مسئولت دهیار و نظارت بخشداران هستند، گفت: چادرزدن در طبیعت، ورود به ارامستان ها، تجمعات و برگزاری هر گونه مراسم در نقاط قرمز و نارنجی ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، در دومین جلسه ستاد استانی کرونا در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: همه فرمانداران موظفند هر چه سریعتر نسبت به تشکیل همیاران سلامت  متشکل از دهیار، مسئول پایگاه مقاومت و مسئول خانه بهداشت اقدام و کلیه مسائل روستا اعم از کنترل تجمعات، حضور مهمانان، برگزاری مراسمات شادی و عزا و اعمال محدودیتها را با مسئولیت دهیار مدیریت  کنند.

 

«محمد نوذری» با بیان اینکه دادستان های شهرستان ها از همیاران سلامت در روستاها حمایت می کنند، گفت:  فرمانداران در جلسه ای دستورالعمل ها و شیوه نامه های اجرایی و مسئولیت مدیریت کرونا در روستاها را با ابلاغ بخشدار برای دهیاران تبیین کرده و در صورت هرگونه کم کاری، عادی انگاری  و به خطر افتادن جان و سلامت  مردم با مسببین برخورد کنند.

 

استاندار ایلام افزود: شرایط استان بسیار خطرناک است و دهلران به شرایط قرمز، و آبدانان و چرداول هم به نارنجی تغییر وضعیت داده اند و ایلام و ایوان نیز سیر صعودی دارند.

 


وی با بیان اینکه عادی انگاری مردم، غفلت از کرونا و عدم رعایت پروتکل ها شرایط استان را تغییر داده است، یادآور شد: استان ایلام شرایط خاص  و در حال جهشی را طی می کند، که این مهم نیازمند انجام اقدامات اساسی و اصولی برای مدیریت و رهایی از این شرایط توسط دستگاه های متولی است.

 نوذری با تقدیر و تشکر از مردم، دستگاههای درگیر و رسانه ها، بیان کرد: هر جا مردم کمک کردند و همه پای کار بودند موفق تر عمل کردیم، در مدیریت کرونا که سلامت مردم خط قرمز ماست، در هر کارگروهی باید از مسائل حاشیه ای پرهیز کرد و رسانه ها، صدا و سیما و فعالان فرهنگی و اجتماعی در بحث تولید محتوا و اقدامات پیشگیرانه  پای کار باشند.

 

استاندار ایلام با اشاره به اینکه  منطقه دشت عباس یکی از خطرناک ترین مناطق استان است که در تلاقی استان خوزستان و شهرستان های دهلران و آبدانان قرار گرفته است، گفت: قرارگاه دشت عباس به طور ویژه و با نظارت فرماندار اقدامات لازم را در جهت اجرای دستورالعمل ها و کنترل ورودی و خروجی ها انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه تردد خودروهای غیر بومی در شهرستان های قرمز و نارنجی ممنوع است، گفت: پایش تصویری سه راهی سپتون هرچه سریع تر باید برقرار شود.

 

نوذری با بیان اینکه میزان مبتلایان نسبت به هفته آخر اسفند دو برابر شده است، گفت: اعمال محدودیته ا و فعالیت مشاغل بر اساس رنگ بندی جدید تعریف می شوند و ادارات نیز با ۵۰ درصد نیرو فعالیت می نمایند.

 

استاندار ایلام با تاکید بر  ممانعت از تجمعات، چادرزنی ها، برگزاری مراسمات و حضور در آرامستان ها در کل استان، ابراز کرد: چادرزدن در طبیعت ممنوع، همه فرمانداران با همراهی نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری چادرها اقدام نمایند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ورود به آرامستانها، تجمعات و برگزاری هر گونه مراسم  در نقاط قرمز و نارنجی ممنوع و در سایر نقاط باید مدیریت و با رعایت پروتکل ها انجام گیرد.

 

کد خبر 1040827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha