برپایی کاروان های شادی در بقاع متبرکه شاخص استان کرمانشاه

حجت الاسلام صالحی، گفت: در روز نیمه شعبان کاروان های شادی نسیم انتظار در بقاع متبرکه شاخص استان به راه خواهد افتاد.

حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تشدید آن در سطح استان مراسم جشن نیمه شعبان به صورت کاروان های شادی خودرویی برگزار خوتهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: کاروان شادی در صبح روز نهم فروردین ماه مصادف با ولادت باسعادت حضرت حجت ابن الحسن (عج) در بقاع متبرکه شاخص استان برپا می شود‌.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: برگزاری مراسم جشن شب و روز ولادت ، برپایی ۱۴ محفل انس با قرآن کریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بقاع متبرکه و شاخص استان برگزار خواهد شد. 

 

وی گفت: احیای شب نیمه شعبان از جمله اعمال سفارش شده اهل بیت (ع) است و پیامبر (ص) می‌فرمایند: هرکس شب نیمه شعبان شب عید فطر را زنده نگه دارد، در روزی که قلب‌ها می‌میرد قلب او زنده است.

 

حجت الاسلام صالحی تاکید کرد: شب نیمه شعبان، یادآور تولّد اولین و آخرین امید پیامبران و فرستادگان الهی و منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و دارای فضلیتی بس عظیم است و در روایات معصومین(علیهم السلام) بر احیای آن تاکید شده تا آن جا که نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) در فضیلت این شب نورانی فرموده است «مَنْ أَحْیَا لَیْلَهَ النِّصْفِ‏ مِنْ شَعْبَانَ‏ لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ؛ هرکس شب نیمه شعبان را به شب زنده داری سپری کند، در روزی که دلها مرده است، دل او زنده است».

 

وی در پایان  اظهار کرد: در شب نیمه شعبان(۸ فروردین) راس ساعت ۲۱ به مدت ۱۵ دقیقه طنین نوای «یا‌مهدی ادرکنی»و« لبیک یا مهدی» از گلدسته بقاع متبرکه به همراه نورافشانی پخش  می شود.

 

 

کد خبر 1040907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha