اقتصاد مقاومتی الگویی برای همه کشورهاست

حسینی اقتصاد مقاومتی را نه تنها مختص ایران که برای همه کشورهایی که با ریسک‌ها و خطرات اقتصاد درونی مواجه اند، دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مجتبی حسینی، کارشناس و پژوهشگر مسائل اقتصادی در مورد ابعاد اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با برنامه «راه اینجاست» مصاحبه کرد.

وی ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، موضوع اقتصاد را سومین توصیه از هفت توصیه مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: درون زا بودن اقتصاد مقاومتی به معنای اتکا به ظرفیت ها و استعدادهای داخلی است و برون گرا بودن آن نیز مفهوم ارتباط با اقتصاد جهانی را دربردارد و این دو موضوع تناقضی با یکدیگر ندارند.

حسینی با اشاره به نام گذاری سال های اخیر از 27 سال قبل توسط رهبری که همگی در حوزه اقتصاد بودند، خاطر نشان کرد: با توجه به محتوای این شعارها متناسب با شرایط روز و موقعیت منطقه ای و جهانی حتی قبل از تحریم ها، شاهد توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر پیش بردن اقتصاد به سمتی که پایه های آن در مقابل تکانه های خارجی محکم باشد، هستیم.

وی اقتصاد مقاومتی را نه تنها مختص ایران که برای همه کشورهایی که با ریسک ها و خطرات اقتصاد درونی مواجه اند، دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید مردمی، دانش بنیان و بدون نفت باشد و در عین حال تک محصولی و ضربه پذیر نیز نباشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی، اقتصاد را ابزاری برای کمک به کشور برای رسیدن به هدف اصلی عنوان کرد و گفت: اقتصاد، هدف جامعه اسلامی نیست و سیاست گذاران همسو با مردم باید با حمایت از تولید و رونق ملی، تقویت سرمایه گذاران و نگاه به ظرفیت های داخلی کمک کنند تا بتوان معیشت مردم را بهبود بخشید.

حسینی اقتصاد مقاومتی را یک راهبرد عنوان کرد و اظهار کرد: در شرایطی که کشور در تحریم های سخت است، باید بیشتر به اقتصاد مقاومتی پرداخته شود و حتی پس از تحریم باید به عنوان یک راهبرد کلان برای داشتن اقتصادی فعال از آن استفاده کرد.

وی سیاست های اقتصاد مقاومتی را تعبیری برای صدور فرمان انقلاب اقتصادی عنوان کرد و افزود: نگاه به اقتصاد مقاومتی با سه رکن کاهش وابستگی به نفت، مردمی کردن اقتصاد توسط دولت و مدیریت و تعادل در مصرف توسط مردم، باید بلند مدت باشد.

وی در پایان بیان کرد: حضور مردم در ساز و کار اقتصادی کشور آن را شفاف تر و چابک تر می کند که با این شرایط می توان امید داشت اصل 44، سند بسیار کاملی باشد.

کد خبر 1040920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha