تقوا سبب نورانیت و قرب به حضرت‌ ولی‌عصر (عجّ)  می شود

حجت الاسلام چراغی، گفت: تقوا سبب نورانیت و قرب به حضرت‌ ولی‌عصر (عجّ) و اتصال روحی با آن حضرت می‌شود.

حجت الاسلام خلیل چراغی رئیس تبلیغات اسلامی گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به تأثير ايمان و تقوا در ايجاد نورانيت و اتصال قلبي با امام زمان ارواحنافداه‌ روايت معتبري را كه احمد بن اسحاق قمي اعلي الله مقامه گزارش كرده است.

 

وی با اشاره به صحبت های احمد اسحاق قمی (رحمه الله) براي دريافت پاسخ اين سؤال كه بعد از حضرت امام حسن عسگري عليه‌السلام چه كسي جايگاه امامت او را پر خواهد كرد خاطر نشان کرد:  ایشان  به محضر آن حضرت شرفياب شد هنوز به سخن نيامده بود كه امام حسن عسگري سلام الله عليه  فرمود: اي احمد بن اسحاق، خداوند تبارك و تعالي از آن هنگام كه آدم را آفريده تا به حال، زمين را از او (حجت خدايي كه درباره‌اش سؤال داري) خالي نگذاشته است و تا فرا رسيدن قيامت نيز زمين را از حجت خويش بر خلقش خالي نخواهد گذاشت. خداوند به واسطة فيض وجود حجت خويش بلا را از اهل زمين دفع مي‌كند، و به واسطه او باران نازل مي‌كند و بركات زمين را خارج مي‌سازد.

 

حجت الاسلام چراغی تصریح کرد: احمد اسحاق گفت: ای فرزند رسول خدا، خليفه و امام بعد از شما كيست؟ امام عليه‌السلام با شتاب از جای خويش برخاست و داخل خانه شد و بعد از اندكی بازگشت، در حالي كه پسر بچه‌اي را بر سينه گرفته بود؛ كودكي كه صورتش چون ماه تمام مي‌درخشيد و سه ساله به نظر مي‌رسيد. امام فرمود: اي احمد بن اسحاق، اگر تو نزد خداي تعالي و حجت‌هاي او شخصي گرامي نمي‌بودي،‌ اين پسرم را به تو نشان نمي‌دادم.

 

رئیس تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نخستین قدم ها برای ایجاد ارتباط معنوی با امام عصر(ع) خواندن دعای عهد در هر صبحگاه است، گفت: عرض سلام خدمت آن حضرت در آغاز و پایان هر روز؛ خواندن زیارت آل یاسین یا دعای ندبه در هر روز جمعه؛ دعا برای سلامتی آن حضرت در مواقعی چون قنوت نماز و تعقیب نمازهای روزانه؛ خواندن نماز امام زمان؛ توسل به آن حضرت در مواقع سختی و مشکلات  است.

 

وی ابراز کرد:ایشان هم‌نام و كنيه رسول است. كسي كه زمين را پر از عدل و قسط خواهد كرد، همان‌گونه كه از ستم و جور پر شده است آنچه بيش از هر چيز در اين روايت و بيان يازدهمين وليّ و حجت خدا صلوات الله عليه، بايد مورد دقت قرار گيرد، اين كلام امام عليه‌السلام است كه فرموده‌اند: اگر تو نزد خداي‌تعالي و حجت‌هاي او شخصي گرامي نمي‌بودي، پسرم را به تو نشان نمي‌دادم.

 

حجت الاسلام چراغی خاطر نشان کرد: حال با توجه به اين كه گرامي‌‌ترين انسان‌ها در پيشگاه خداوند، باتقواترين آنهايند: (إنّ أكرمكم عندالله أتقيكم) مي‌توان نتيجه گرفت كه تقواي الهي، آدمي را به كرامت والاي انساني مي‌رساند و او را براي درك محضر اولياي خدا لايق مي‌گرداند. پس براي توفيق يافتن به وصال آن يگانه بايستي با تمام توان در راه تحصيل ايمان و تقوا كوشيد: فاتقوا الله ما استطعتم؛ پس تا مي‌توانيد خدا ترس و پرهيزگار باشيد.

 

وی در پایان گفت: خداوند آنقدر بزرگ و بخشنده است که به واسطه حجت خويش بلا را از دفع می‌كند و تنها چیزی که نمی‌گذارد به آن حضرت نزدیک شویم، اعمال سوء و گناهان ما است که آن مولا را ناراحت می‌سازد در حقیقت علّت اصلی این حجاب بین ما و آن حضرت در خود ما وجود دارد.

کد خبر 1040929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha