فرهنگ و آموزه های مهدوی را با ابزار هنر و رسانه در دنیای امروز نشر دهیم

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قم بر لزوم تلاش همگانی به منظور نشر فرهنگ و آموزه های مهدوی با ابزار هنر و رسانه در جهان امروز تأکید کرد.

«محمد غفاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت با سعادت امام زمان(عج) اظهار داشت: یکی از مهم ترین شاخصه ها و مؤلفه های فرهنگ مهدوی، مساله امید در جامعه امام زمانی است و این که ما باور داریم درمان همه دردهای بشریت، ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است.

 

 

وی افزود: از جمله ویژگی های جامعه مهدوی، اهتمام نسبت به ترویج مفاهیم و ارزش‌های اخلاقی است، چه آن که در زمان تشکیل دولت مهدوی شاهد اوج شکوفایی ارزش ها و فضایل اخلاقی در جامعه هستیم.

 

وی همچنین گفت: بر اساس کلام نورانی قرآن مجید، وارثان نهایی کره زمین، مستضعفین و انسان های پاک و صالح خواهند بود و این باور خود منشأ اصلی ترین امید به آینده و تلاش در جهت اصلاح امور است.

 

غفاری با تأکید بر این که ما باید با ابزار هنر و رسانه و از جمله شعر و ادبیات به تبیین و ترویج فرهنگ و آموزه های مهدوی همت بگماریم، بیان داشت: در خصوص ویژگی های آخرالزمان و عصر ظهور، نکات بسیاری برای ما گفته شده اما به شدت لازم است که این محتواها به قالب های جذاب هنری و رسانه ای تبدیل شده و به نسل امروز عرضه گردد تا شاهد تأثیرگذاری مضاعف آن باشیم.

 

وی همچنین گفت: در زمینه نشر معارف مهدوی و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) هم نیاز به کارهای علمی و پژوهشی است و هم فعالیت های قوی فرهنگی و رسانه ای، چه آن که امروزه ما درگیر یک جنگ نرم فرهنگی هستیم و دشمن بیش از هر چیز باورها و اعتقادات مردم و نسل جوان ما را نشانه گرفته است.

کد خبر 1040930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha