مشارکت ۶۲۰ موکب برای ارایه خدمات به زایران در نیمه شعبان

دبیرخانه های عتبات مقدس حسینی و عباسی از مشارکت ۶۲۰ موکب از داخل و خارج از عراق برای ارایه خدمات به زایران کربلای معلی با رعایت پروتکل های بهداشتی در نیمه ماه شعبان المعظم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، با نزدیک شدن به نیمه شعبان المعظم، بخش شعایر و موکب ها و هیئت های حسینی در عراق و جهان اسلام متعلق به دبیرخانه های عتبات مقدس حسینی و عباسی اعلام کرد: همه اقدامات و موافقت های قانونی برای موکب هایی که برای ارایه خدمات به زایران در نیمه شعبان مشارکت خواهند کرد، به پایان رسیده است.

 

«ریاض نعمة السلمان» رئیس این بخش گفت: بیش از 620 موکب به رسمی از داخل و خارج از عراق برای حضور در مراسم نیمه شعبان در کربلای معلی ثبت نام کردند.

 

السلمان افزود: مراسم نیمه شعبان یکی از مراسم های میلیونی است که عتبات مقدس در کربلای معلی شاهد آن است و شمار زیادی از موکب های خدمات در آن مشارکت دارند تا در ارایه خدمات به زایران سهیم باشند.

 

وی ادامه داد: ما از آغاز این ماه ز مسئولان نمایندگی ها و واحدها به منظور صدور ضمانت های رسمی موکب ها خدماتی استقبال کردیم. این اقدام یکی از مهم‎‌ترین تدابیر قانونی و سازماندهی برای برگزاری مراسم ایام شعبانیه به منظور اطمینان از سازماندهی و هماهنگی کارهاست که با همکاری فرماندهی پلیس کربلای معلی انجام می شود.

 

السلمان گفت: مراسم امسال به دلیل شیوع کرونا در شرایط استثنایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، به همین دلیل برنامه ای متناسب با این وضعیت تدوین کرده اسم و  موکب های خدماتی به دور از آستان های مقدس و در جاده های اصلی منتهی به این دو آستان مستقر می شوند.

 

رئیس این بخش افزود: ما از صاحبان موکب ها برای پایبندی به توصیه های بهداشتی و رعایت این توصیه ها تعهد گرفته ایم.

 

کد خبر 1040942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha