انتقال خون یزد با همت اهداکنندگان خون پاسخگوی ۱۰۰درصد نیاز مراکز درمانی بوده است

تقوایی با اشاره به کاهش اهدای خون در سال گذشته گفت: با همت اهداکنندگان خون و تلاش شبانه روزی کارکنان، انتقال خون یزد علاوه بر اینکه به صورت صددرصد پاسخگوی مراکز درمانی استان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نقی تقوائی  در برنامه زنده رادیویی باغ بهاری با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه به هموطنان مخصوصا اهداکنندگان خون گفت: اهداکنندگان خون با هربار اهدای خون جان سه نفر را نجات می دهند و مصداق آیه 32 سوره مائده که می فرماید: «هر کس جان یک نفر را نجات دهد گویا جان همه بشریت را نجات داده است» قرار می گیرند.

مدیر کل انتقال خون استان با بیان اینکه متوسط اهدای خون در کشور حدود 25 درهزار نفر است ولی در استان یزد حدود 35 در هزارنفر است گفت: امیدواریم در هفته دوم فروردین نیز مردم مثل گذشته انتقال خون را در تامین خون سالم برای بیماران یاری نمایند.

تقوائی با دعوت جوانان و بانوان جهت اهدای خون گفت: چند سالی است اهدای خون جوانان زیر 30 سال استان کاهش یافته است و امیدواریم جوانانی که شرایط لازم جهت اهدای خون را دارا می باشند در بحث اهدای خون بیشتر مشارکت نمایند همچنین متوسط اهدای خون بانوان در کشور حدود 7 % است ولی در استان حدود 3ونیم درصد است که درخواست داریم بانوان استان در این زمینه مشارکت بیشتر داشته باشند.

وی یکی از عوامل مؤثر در کاهش اهدای خون بانوان را باورهای غلط در بین بانوان مبنی بر اینکه بانوان کم خون هستند، دانست و اظهار کرد: بانوان قبل از اهدای خون معاینه می شوند و تست هموگلوبین از آنها گرفته و در صورتی که قادر به اهدای خون باشند از آنها خون گرفته می شود و طبق مستندات موجود 70 درصد بانوانی که جهت اهدای خون به انتقال خون مراجعه نموده اند قابلیت اهدای خون داشته اند.

 

کد خبر 1040955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha