۳۲۹ کودک تا کنون در قالب طرح سایبان مهر شناسایی شده اند

مصحفی با بیان اینکه تعداد کودکانی که طی سال گذشته در قالب طرح سایبان مهر شناسایی شده‌اند ۳۲۹ کودک بوده، خاطرنشان کرد: همچنین در قالب طرح کودک توانا (توانمندسازی کودکان کار) ۵۰ کودک کار شناسایی ‌شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدمحسن مصحفی» امروز(۸ فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌ «سایبان مهر» در راستای لایحه ساماندهی کودکان کار تعریف‌شده و مدیریت شهری به‌ویژه سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری در کنار دستگاه قضا فراتر از وظایف قانونی خود در این امر به‌صورت ویژه ورود کرده است.

 

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: جمع‌ آوری کودکان کار در برابر استثمارهای اقتصادی و باندهای بهره‌کشی، توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار‌، ایجاد فرصت‌های آموزشی برای کودکان و فرهنگ‌سازی در زمینه شیوه‌های برخورد مردم با آنان ازجمله اقدامات این سازمان برای ساماندهی کودکان کار است.

 

وی بیان کرد: نگاه شهروندان به پدیده کودکان کار، تکمیل‌کننده چرخه حمایت معنوی از آنان است، از عموم شهروندان تقاضا داریم به این کودکان به چشم مجرم نگاه نکنند و به‌جای کمک‌های نقدی موضوع را به نهادهای دست‌اندرکار اطلاع داده تا از ادامه این چرخه سوءاستفاده، کار کودک و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

 

مصحفی با بیان اینکه تعداد کودکانی که طی سال گذشته در قالب طرح سایبان مهر شناسایی شده‌اند ۳۲۹ کودک بوده، خاطرنشان کرد: همچنین در قالب طرح کودک توانا (توانمندسازی کودکان کار) ۵۰ کودک کار شناسایی‌شده است.

کد خبر 1041005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha