۲۰۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در ایلام شناسایی شد/ خطر شیوع موج چهارم کرونا

کریمیان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۰۶ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در استان ایلام شناسایی شده است، گفت: با توجه به روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری های ناشی از کرونا خطر شیوع موج چهارم کرونا در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، ظهر امروز( ۸ فروردین) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: آمارها نشان دهنده روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری های ناشی از کرونا در استان است و این امر هشداری در راستای شیوع موج چهارم کرونا خواهد بود.

 

« محمد کریمیان» با بیان اینکه در شبانه روز گذشته شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۲۷۶۹۸ نفر  افزایش یافته است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۰۶ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان  گزارش نشده است و  بر این اساس مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۷۳ نفر است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام یادآور شد:در حال حاضر شهرستان دهلران در وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد و شهرستان های آبدانان و چرداول نیز در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان های استان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

کریمیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: در شبانه رزو گذشته متاسفانه ۲۸ بستری جدید ناشی از ابتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستانی استان بستری شده اند و آمارها در چند روز گذشته نشان دهنده افزایش تعداد مبتلایان و بستری های کرونایی در استان است.

 

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۷۸۰ نفر در شهرستان دهلران، ۲۰۶۷ نفر در شهرستان آبدانان، ۱۷۶۷ نفر در شهرستان چرداول، ۱۵۷۱ نفر در شهرستان دره شهر،۱۲۹۸۸ نفر در شهرستان ایلام، ۱۲۹۶ نفر در شهرستان مهران، ۳۷۸ نفر در شهرستان چوار، ۲۸۴۸ نفر در شهرستان ایوان، ۶۱۰ نفر در شهرستان سیروان، ۸۱۲ نفر در شهرستان ملکشاهی، ۱۰۵۰ نفر در شهرستان بدره و ۵۳۱ نفر در شهرستان هلیلان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام  کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش دورهمی ها و اجتماعات نوروزی را از مهم ترین عوامل اصلی افزایش میزان ابتلا به کرونا در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: از مردم عزیز استان درخواست می شود که در راستای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان از هر گونه دورهمی و تجمع خودداری کرده و فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

کد خبر 1041021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha