کانون‌های مساجد باید مردم را دعوت به خرید کالاهای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی کنند

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید مردم را دعوت به خرید کالاهای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی کنند گفت: مساجد می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارند، در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت داشته باشند.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک سال نو، در خصوص پیام نوروزی مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر، شعارهای سال‌ها را بر مبنای مباحث اقتصادی قرار داده‌اند و در سال جدید هم دولتمردان و تمامی ارکان نظام باید در راستای تحقق شعار مهم سال تلاش کنند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه تولید و کار اقتصادی در دیدگاه مبانی ارزشی اسلام بسیار حائز اهمیت هستند افزود: روزی حلال، کسب و کار و تولید از مهم‌ترین ارکان عبادت محسوب می‌شوند و در سیره حضرات معصومین (ع) نیز کار، تولید و تلاش اهمیت بسیاری داشته‌اند.

 

وی اذعان کرد: متاسفانه بحث قوانین، مقررات و دموکراسی دست و پا گیر اداری در کشور ما باعث شده به نوعی در تولید مشکلاتی ایجاد شود و در این راستا لازمه پیشرفت تولید و رونق اقتصادی این است که دستگاه‌های متولی به ویژه مجلس شورای اسلامی، دولت و وزارت‌خانه‌های اقتصادی تلاش‌های پرثمری را برای رفع موانع قانونی، آئین‌نامه‌ای و بخشنامه‌ای که امروزه ممکن است دست و پا گیر واحدهای تولیدی و اقتصادی شوند، داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: کشور ما ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی دارد که اگر دستگاه‌های متولی وظایف مربوطه را به نحو احسن انجام دهند، ما شاهد رونق اقتصادی خوبی در بخش‌های مختلف کشور خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد تعطیلی برخی از کارخانه‌های بزرگ کشور بوده‌ایم عنوان کرد: لازم است بعد از اینکه مانع‌‌زدایی صورت گرفت، پشتیانی از تولیدکنندگان هم صورت گیرد. 

 

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید مردم را دعوت به خرید کالاهای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی کنند یاد آور شد: مساجد می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارند و همچنین انجام کار در طرح‌هایی مانند کارگاه‌های زود بازده، در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت داشته باشند.

 

کد خبر 1041060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha