اجرایی دقیق سند تحول قضایی می تواند بسیاری از مشکلات قوه قضائیه و مردم را حل کند

حجت الاسلام موحد با بیان اینکه اجرایی دقیق سند تحول قضایی می تواند بسیاری از مشکلات قوه قضائیه و مردم را حل کند،گفت: با اجرایی شدن سند تحول قضایی دسترسی مردم به قوه قضائیه بیشتر می شود.

حجت الاسلام سید محمد موحد در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سند تحول قضایی گفت:  این سندی که آیت الله رئیسی ارائه دادند و به دنبال اجرایی شدن آن هستند از کارهای مهم و اساسی است که رئیس قوه قضاییه برای تحول و دگرگونی در قوه قضائیه آغاز کرده اند.

 

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر این سند با همه مشکلاتی که امروز وجود دارد دقیق اجرایی شود می تواند بسیاری از مشکلات قوه قضائیه و مردم را حل کند،با اجرایی این سند دسترسی مردم به قوه قضائیه، دفاع از حقوق شان و بقیه مواردی که امروز دغدغه است و هرکسی به نحوی در این چالش درگیر است  فراهم می شود.

 

وی ادامه داد: باید همه کمک کنیم که قوه قضاییه در اجرای این سند موفق باشد و امیدی را در جامعه بوجود آورد،مردم معتقدند که باید آثار این سند در جامعه و زندگی شان کاملا مشهود باشد.

 

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سند ابعاد مختلفی دارد اگر درست اجرایی شود در کاهش جرم بسیار موثر است و به تبع آن کاهش آمار زندانیان را شاهد خواهیم بود.

 

وی بیان کرد: با اجرایی درست این سند می توانیم الگویی برای سایر کشورها باشیم مهمتر از همه این است که مردم به این نتیجه می رسند می توانند به راحتی از حقوق شان دفاع کنند، مظلوم می تواند برود داد و فریاد را بزند و زمینه اینکه مظلوم حقش را بستاند فراهم می شود.

 

حجت الاسلام موحد خاطر نشان کرد: ابلاغ این سند کار بزرگ و خوبی است و باید قوه قضاییه در این جهت حمایت شود که به درستی این سند را اجرایی کند.

کد خبر 1041067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha