مجریان برگزاری انتخابات باید  دفاع از حق و حقوق مردم را یک تکلیف بدانند

رزمجو گفت: ما به عنوان مجریان برگزاری انتخابات باید زمینه مشارکت و دفاع از حق و حقوق مردم را یک تکلیف بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «تورج رزمجو» امروز ( ۸ فروردین ماه) در نخستین دوره توجیهی و آموزشی مسئولان هیئت های اجرایی انتخابات۱۴۰۰شهرستان لنده که با حضور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار، معاون و بخشداران مرکزی و موگرمون، نماینده دادستانی شهرستان لنده و هیئت های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: انتخابات در ایران به عنوان یکی از مهم ترین ارکان قدرت ملی است که باید به بهترین شکل ممکن و با حضور حداکثری مردم با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.

 

فرماندار شهرستان لنده با اشاره به اینکه انتخابات به عنوان مهم ترین رکن تصمیم گیری مردم برای تعیین سرنوشت خود است، گفت: وظیفه ما فراهم کردن زمینه های لازم برای حضور مردم پای صندوق های رای و صیانت از رای مردم است.

 

وی یادآور شد: رای مردم به فرموده مقام معظم رهبری «حق الناس» بوده و ما به عنوان مجریان برگزاری انتخابات باید زمینه مشارکت و دفاع از حق و حقوق مردم را یک تکلیف بدانیم.

 

«فتاح محمدی» هم گفت: ثبت نام از کاندیدای شوراهای شهر در استان هفته قبل به اتمام رسید و از امروز نیز ثبت نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت آغاز شده و از هفته بعد نیز ثبت نام شوراهای روستایی به صورت اینترنتی و حضوری در ستاد انتخابات شهرستان ها اجرایی خواهد شد.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برابر دستورالعمل ستاد انتخابات کشور کسانی که از بستگان درجه یک در شوراهای شهر اقدام به ثبت نام کردند نمی توانند عضو هیئت های نظارت و یا اجرایی باشند و فرد علی البدال باید جایگزین فرد در این هیئت ها باشد.

 

وی گفت: تامین حفظ و امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی بوده و برای تامین نیروی انسانی لازم برای شعب اخذ رای نیز تهمیدات لازم در شورای تامین اتخاذ شده و خواهد شد.

 

محمدی خاطرنشان کرد: آنچه برای ما مهم بوده برگزاری یک انتخابات آرام و سالم به دور از هرگونه حواشی است که در این حوزه نیز قوه قضائیه با تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی نیز آماده همکاری همه جانبه است و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی قطعا قاطعانه برخورد لازم را خواهند داشت.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایندگان فرماندار در حوزه انتخابیه توسط شخص فرماندار و باید افرادی باتجربه و دارای صلاحیت های لازم برای مدیریت امر در شعب اخذ رای باشند و در این زمینه باید فرمانداران نیز تهمیدات لازم را به کار ببرند و از گماردن افراد کم تجربه و فاقد صلاحیت های لازم خودداری کنند.

کد خبر 1041106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha