عدالت در توزیع آب شرب در نقاط مختلف استان رعایت شود

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: عدالت در توزیع نیز یکی از ضروریات است که باید مورد توجه مسئولین ذیربط قرار گیرد، برای مثال قطعی ۲ ساعته آب به علت کمبود آن، باید بین تمام محلات تقسیم شود چراکه مردم تبعیض را نمی پذیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در دیدار مدیرعامل وجمعی از کارکنان آب و فاضلاب استان ایلام، با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و حلول سال نو، اظهار کرد:  آب مایه حیات و نیاز اولیه انسان بعد از اکسیژن می باشد، در این راستا خدمت رسانی به بندگان خدا عبادت ارزشمندی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» تصریح کرد: چنانچه مدیریت صحیحی بر آب های زیر زمینی و سطحی صورت گیرد مشکل بی آبی نخواهیم داشت، لذا استحصال آب از چشمه ها، رودخانه ها، چاه ها و نیز تصفیه و انتقال آن به دست مصرف کننده نیازمند داشتن برنامه ریزی و مدیریت اصولی است و کوتاهی در این امر مردم را با مشکلاتی مواجه می کند.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به لزوم مصرف صحیح آب توسط مصرف کننده، گفت: بخشی دیگر از نحوه مدیریت آب به شیوه مصرف آن برمیگردد، در فرهنگ اسلام اسراف کردن حرام است، بنابراین باید بر اساس آموزه های دینی فرهنگ مصرف درست در این زمینه را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام  کریمی تبار با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورها آب شرب از غیر شرب تفکیک شده است، افزود: پروژه های تامین و توزیع آب شرب مردم باید در اولویت کاری قرار گیرد.

 

وی ضمن اشاره به مشکل ساخت و سازهای غیر مجاز حاشیه شهری، ابراز کرد: طبیعتا اینگونه ساخت و سازهای غیر مجاز از باب فقر و ناچاری صورت گرفته و غیر مجاز بودن این سازه ها، مجوز عدم تامین آب مصرفی آنها نخواهد بود.

 

امام جمعه ایلام  تصریح کرد: این مساله باید در شورای تامین استان مطرح و راهکاری ارائه شود تا هم مشکل تامین آب آنها رفع و هم سرانه مصرف کنندگان این مناطق برای پرداخت هزینه مصرف به آب و فاضلاب استان مشخص شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان نیازمند برنامه ریزی براساس چشم اندازی ۲۰ ساله متناسب با رشد جمعیت و انبوه میهمانان ویژه اربعین حسینی در تامین و انتقال آب شُرب مصرفی است، آب شرب مساله ای نیست که از آن غفلت کنیم، مردم از متولیان تامین آن انتظار پیگیری مطلوب را دارند.

کد خبر 1041116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha