برپایی جشن نیمه شعبان در ۳۴ مسجد انزلی

حجت الاسلام صباحی از برپایی جشن نیمه شعبان در ۳۴ مسجد این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در مساجد و بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام «عباس صباحی» امروز (یکشنبه ، ۸ فروردین) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی اظهار داشت: مراسم جشنی به همین ‌مناسب امشب در میدان اصلی شهر با رعایت مسائل بهداشتی برگزار می شود.


رییس اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اقامه نماز بندر انزلی تصریح کرد: همچنین در چهار روستاهای آبکنار، کپورچال، لیجارکی و طالب آباد مراسم جشن و مولودی خوانی اجرا می شود.


وی در ادامه ایجاد ایستگاه صلواتی و آذین بندی و چراغانی شهر را از برنامه های جانبی نیمه شعبان در انزلی اعلام کرد.
 

صباحی به برخی آداب شب نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: غسل کردن که باعث تخفیف گناهان می شود ، احیاء این شب به نماز، دعا و استغفار، خواندن زیارت حضرت امام حسین(ع) که افضل اعمال این شب است و موجب آمرزش گناهان می شود، تلاوت دعای کمیل برای ورود به این شب، خواندن دو رکعت نماز و ذکر سبحان الله والحمد لله والله اکبر و لا اله الا الله یکصد مرتبه از جمله اعمال این شب هستند.


حجت الاسلام صباحی با بیان اینکه در برخی روایات اهمیت این شب را با شب قدر برابر دانسته اند، تاکید کرد: امام زمان تنها متعلق به فرهنگ شیعی نبوده بلکه متعلق به همه مکاتب است و همه ادیان دنیا اعتقاد دارند روزی منجی خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد.


وی افزود: ملل و اقوام مختلف با اعتقاد به مسئله مهدویت در مصداق مهدی موعود در اختلاف با هم هستند بهطور مثال اهل سنت معتقدند منجی عالم بشریت هنوز متولد نشده درحالیکه تشیع می گوید امام زمان (عج)پس از غیبت صغری اکنون در غیبت کبری هستند و مانند خورشید از پس ابر، عالم را از نور علمش بهره مند می کند.


وی خاطر نشان کرد: بشریت به طفیل وجود امام زمان است که پابرجا مانده و نظام هستی اگر عنایت و توجه آن بزرگوار نباشد هر آینه ممکن است، دگرگون شود.
 

کد خبر 1041129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha