روشن کردن ۱۱۸۷ شمع به نیت سن امام زمان(عج) در مقام امام مهدی(عج)

جشنواره سالیانه «الشموع» به مناسبت میلاد بقیه الله اعظم(عج) در جوار مقام امام مهدی(عج) در کربلای معلی برگزار شد و ۱۱۸۷ شمع به نیت سن مبارک حضرت حجت(عج) روشن شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، دبیرخانه های آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس(ع)  جشنواره سالیانه «الشموع» (شمع ها) را به مناسبت میلاد بقیه الله اعظم و با شعار «امام مهدی الغوث و الرحمة الواسعه» در جوار مقام امام مهدی (عج) در کربلای معلی برگزار کردند.

 

در این جشنواره 1187 شمع به عنوان نمادی از سن مبارک صاحب الزمان (عج) که روی آنها عبارت «مهدی وارث انبیاء» نوشته شده بود، در جوار مقام حضرت امام مهدی(عج) در کربلای معلی روشن شد.

 

«سید عدنان جلوخان موسوی» یکی از مسولان بخش امور دینی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) در این جشنواره گفت: از خداوند متعال می خواهد که همگی از یاران امام حجت (عج) باشند و غم و بلا از همه مومنان دور شود.

 

وی در سخنان خود به مسئله مهدویت، عصر ظهور، صفات مومن منتشر، وظیفه مومنان در زمان غیبت و چگونگی خشنود کردن امام زمان(عج) پرداخت.

 

در این جشنواره تعدادی از شاعران قصائد خود را در وصف امام موعود(عج) خواندند، همچنین تواشیح هایی نیز به همین مناسبت خوانده شد.

 

«عقیل عبدالحسین الیاسری» معاون رئیس بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس عباسی گفت: این جشنواره یک سنت سالانه است که با نظارت آستان های مقدس حسینی و عباسی برگزار می شود. امسال نیز با رعایت تدابیر پیشگیرانه و پزشکی به دلیل پیامدهای بیماری کرونا برگزار شد.

 

الیاسری افزود: کمیته برگزار کننده شعار این جشنواره را امام مهدی الغوث و الرحمه الواسعه انتخاب کرد تا یاری و رحمت واسعه اش نثار مومنان شود و امید است که خداوند ما را به برکت این روز از مشکلات و بیماری برهاند و از سلامتی و عافیت برخوردار شویم.

کد خبر 1041196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha