اتصال توربین نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک به شبکه برق سراسری کشور

مروتی از اتصال توربین نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک به شبکه برق سراسری کشور در اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: توربینی که در این نیروگاه استفاده شده موسوم به توربین کلاس F است که از پیشرفته‌ترین توربین‌های موجود در کشور و دنیا به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «مجتبی مروتی» شب گذشته (یکشنبه ۸ فروردین) در ویژه برنامه تلویزیونی عیدانه که به مناسبت عید نوروز و نیمه شعبان در سد کرخه اندیمشک برگزار شد، با بیان اینکه شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور متصدی ساخت نیروگاه‌های حرارتی کشور بوده و هشت ساختگاه نیروگاهی برای تقویت شبکه برق کشور در نظر گرفته و آنها را اولویت‌بندی کرده است اظهار کرد: خوشبختانه با همت نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان مربوطه، نیروگاه دوکوهه اندیمشک اولویت دوم در این موضوع بوده است.

 

سرپرست کارگاه نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه ساخت این نیروگاه با جدیت در حال انجام است افزود: توربینی که در این نیروگاه استفاده شده موسوم به توربین کلاس F است که از پیشرفته‌ترین توربین‌های موجود در کشور و دنیا به شمار می‌رود.

 

وی اذعان کرد: از مزیت‌های خوب توربین نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک این است که راندمان بالایی دارد و همچنین بخش گازی آن ۱۰۷ مگاوات و بخش بخار آن حدود ۱۴۱ مگاوات است که کمک شایانی به شبکه برق کشور می‌کند.

 

مروتی از اتصال توربین نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک به شبکه برق سراسری کشور در اسفندماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در بحث اشتغالزایی در هنگام ساخت این نیروگاه ما می‌توانیم برای بین یک‌هزار و ۲۰۰ نفر تا یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی انجام دهیم و هنگام بهره‌برداری از این توربین هم برای ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

 

کد خبر 1041221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha