افزایش معرفت وظیفه اصلی منتظران در زمان غیبت امام زمان(عج)

حجت الاسلام نخعی پور با بیان اینکه افزایش معرفت مهم ترین وظیفه منتظران واقعی امام زمان(عج) است، گفت: یک منتظر واقعی در زمان غیبت نباید نسبت به دردها و مشکلات اطرافیان و هم نوعان خود بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام «علیرضا نخعی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: فلسفه انتظار همان فلسفه زندگی کردن است و اگر انتظار نباشد انسان نمی تواند زندگی کند.

 

مسئول اداره فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: انتظار یک موضوعی است که اگر ان را از انسان گرفته شود ادامه حیات برای او غیرممکن می شود و امیدی نخواهد داشت.

 

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه انتظار سه رکن اساسی دارد، افزود: رکن اول این است که قانع به وضع موجود نباشیم و رکن دوم امید داشتن است و رکن سوم انتظار این است که برای رسیدن به هدف تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام نخعی پور با بیان اینکه انتظار واقعی وسیع تر و عمیق تر است، ادامه داد: به این معنا که منتظر واقعی امام زمان(عج) به دنبال حل مشکلات مادی و معنوی همه عالم است.

 

مسئول اداره فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه خراسان جنوبی در خصوص وظایف منتظران امام زمان(عج) عنوان کرد: منتظر واقعی باید معرفت خود را بالا ببرد و شناخت خود از عالم را افزایش دهد و نسبت به اتفاقات پیرامون بی تفاوت نباشد.

 

وی با تاکید بر اینکه منتظر واقعی نباید از دردها و مشکلات هم نوعان خود بی خبر باشد، افزود: منتظر واقعی امام زمان(عج) در کنار اینکه به فکر نیازمندان است باید به فکر سایر مسلمانان جهان نیز باشد و نسبت به وضع موجود قانع نشود.

 

کارشناس مذهبی با بیان اینکه یکی از مهم ترین وظایف منتظران امام زمان(عج) این است که امید داشته باشند، ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمودند که جوانان از طریق فضای مجازی امید را انتشار دهند.

 

وی در پایان بیان کرد: منتظر واقعی امام زمان(عج) باید در حد توان خودش تلاش کند تا معنویت، قسط و عدل را در عالم گسترش دهد و اهداف امام زمان(عج) را اجرایی کند و امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر 1041262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha