تکاپوی کانون های مساجد بهشهر برای برپایی جشن های نیمه شعبان درسایه کرونا

فلاح گفت: در نیمه شعبان امسال کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بهشهر، میزبان جشن های نیمه شعبان با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

« مسعود فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: ماه ﺷﻌﺒﺎن ﻣﺎهی ﺳﺮﺷﺎر از ﯾﺎد ﺧﺪا و ذﮐﺮ ﺻﻠﻮات و ﺷﺐ زﻧﺪه‌داری و مقدمه‌ای برای ورود به ماه مهمانی خدا ماه مبارک رمضان است و باید در بزرگداشت این ایام تلاش شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر با تبریک میلاد با سعادت امام زمان(عج) افزود: در روز نیمه شعبان و سالروز ولادت یگانه منجی عالم بشریت امام زمان(عج) قرار داریم که این روز و همزمانی با عید نوروز، عیدی بزرگ برای همه ما شعیان محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به فعالیت 65 کانون شهری و روستایی در شهرستان بهشهر تصریح کرد: مساجد همواره مرکز برگزاری جشن های باشکوه به مناسبت سالروز ولادت حضرت بقیه الله (عج) هستند و اکنون هم که شیوع ویروس کرونا جامعه را با مشکلاتی نظیر دور هم بودن مواجه کرده است؛ جشن های نیمه شعبان با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

فلاح با بیان اینکه حرکت جامعه بشری به سوی ظهور و زمینه سازی برای تشکیل جامعه نوین و تمدن نوین اسلامی بر کسی پوشیده نیست، خاطر نشان کرد: امروزه نسل های جدید باید به طور مستمر، معرفت کامل و جامعی از امام عصر خود داشته باشد تا براساس آن برای ظهور تلاش کند.

 

وی گفت: امروزه کانون های مساجد به عنوان کانون فرهنگی و هنری نقش بسزایی در نهادینه کردن ارزش ها در بین نسل جدید جامعه دارند و در کنار اجرای همه برنامه های فرهنگی و هنری، آنچه مهمتر از همه چیز است؛ این است که به وظایف خود در برابر آن حضرت عمل کنیم و دوستدار حضرتش باشیم و زمینه های ظهور را با انتظار مناسب فراهم کنیم.

 

فلاح همچنین با اشاره به نامگذاری روز میلاد امام زمان(عج) به نام سربازان گمنام بیان کرد: این نامگذاری به دلیل جایگاه رفیع و ارزشمند و نقش کلیدی و راهبردی وزارت اطلاعات و سربازان گمنام در صیانت از ارزش های اسلامی و منافع ملی در برابر هجمه های دشمنان است. 

 

وی افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) در سنگر تامین امنیت و آرامش جامعه صادقانه و خالصانه تلاش دارند و ضمن تبریک این ایام؛ امیدوارم که سربازان گمنام در پناه خدا و امام زمان (عج) سلامت باشند و جامعه ما هر روز با افزایش احساس امنیتی که به همت این عزیزان جان برکف ایجاد می شود؛ پیشرفت، توسعه و شکوفایی بیشتری را تجربه کند.

کد خبر 1041265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha