لزوم بسیج همگانی امکانات و ظرفیت‌های جامعه در مسیر زمینه‌سازی و تحقق ظهور

حجت‌الاسلام نجفوندی تبیین و ترویج فرهنگ انتظار را از لازمه‌های فرهنگ مهدویت و زمینه‌سازی ظهور برشمرد و گفت: باید از همه امکانات و ظرفیت‌های جامعه در مسیر زمینه‌سازی ظهور و تحقق آن استفاده کنیم تا سازماندهی صورت گیرد که این نیازمند بسیج همگانی است.

«حجت‌الاسلام حسن نجفوندی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت اظهار کرد: با مراجعه به تاریخ می‌بینیم که سابقه مهدویت به اندازه سابقه اسلام است که از روزهای آغازین اسلام شروع شده و تا زمان ولی عصر (عج) بشارت‌هایی به عنوان ظهور حضرت مهدی (عج) داشته‌ایم.

 

معاون مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) اندیمشک با بیان اینکه در روز غدیر پيامبر اکرم (ص) همگام با معرفی امیرالمومنین (ع)، سایر معصومین را از جمله حضرت مهدی (عج) به عنوان منجی عالم بشریت به همگان معرفی کردند و به ظهور ایشان بشارت دادند افزود: این ادعایی که برخی از گمراهان دارند که می‌گویند مهدویت سخن امروز و دیروز است، ما قلم قرمز بر روی آن می‌کشیم و آن را باطل می‌دانیم.

 

وی با اشاره به اینکه مهدویت و انتظار ظهور بخش مهمی از هویت تشیع هستند اذعان کرد: گسترش فرهنگ مهدویت و زمینه‌سازی ظهور از مهم‌ترین وظایف ما برای فرج حضرت مهدی (عج) به حساب می‌آیند.

 

حجت‌الاسلام نجفوندی تبیین و ترویج فرهنگ انتظار را از راهبردها و لازمه‌های فرهنگ مهدویت و زمینه‌سازی ظهور برشمرد و تصریح کرد: باید از همه امکانات و ظرفیت‌های جامعه در مسیر زمینه‌سازی ظهور و تحقق آن استفاده کنیم تا سازماندهی صورت گیرد که این نیازمند بسیج همگانی است.

 

وی آسیب‌شناسی را یکی دیگر از وظایف منتظران ظهور عنوان کرد و ادامه داد: برخی از کانال‌ها و شبکه‌ها مسائلی را مانند تعیین وقت برای ظهور مطرح می‌کنند که این مسائل، آسیب‌های فراوانی به مباحث گران‌سنگ مهدویت وارد کرده‌اند.

 

معاون مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) اندیمشک خواستار دشمن‌شناسی شد و خاطر نشان کرد: دشمنان از سلاح‌ها و ابزارهای متنوع فرهنگی برای جلوگیری از رشد تفکر مهدویت در جامعه استفاده می‌کنند که در این زمینه، منتظران واقعی ظهور باید به نفع فرهنگ مهدویت وارد عمل شوند.

 

کد خبر 1041268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha