شهید املاکی فرماندهی شجاع، متدین و دشمن‌شناس بود

سردار عبداللهی با اشاره به شجاعت و تدین شهید املاکی، گفت: این فرمانده شهید، هم توانایی‌ نیروهای خودی را به خوبی می‌شناخت و هم دشمن را به طور کامل می‌شناخت که این موضوع باعث شد یک فرمانده با تجربه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «علی عبداللهی» در یادواره گرامیداشت سردار شهید حسین املاکی که در مسجد جامع شهرستان لنگرود برگزار و همزمان از سیمای مرکز گیلان پخش شد، با اشاره به اینکه مردم متدین لنگرود همواره در یادواره‌ها شهدا وفادارانه شرکت می‌کنند، اظهار کرد: شهرستان لنگرود با جوانان غیور خود، خاطرات خوبی را در دوران دفاع مقدس به جا گذاشته است.

 

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید املاکی، شهید لاهوتی و شهید اصغری‌خواه از افتخارات شهرستان لنگرود هستند، افزود: استان گیلان در دوران دفاع مقدس رزمنده‌خیز بود و در جبهه جنوب و غرب رزمندگان گیلانی حضور داشتند.

 

وی با تاکید بر اینکه وجود هشت هزار شهید استان گیلان نشان دهنده حضور پیشتازانه مردم این خطه در جنگ تحمیلی بود، گفت: شهید املاکی از افراد موثر اطلاعات عملیات لشگر ۲۵ کربلا بود.

 

عبداللهی با اشاره به اینکه شهید املاکی یک طراح عملیات و توانا در شناخت دشمن بود، خاطرنشان کرد: لشکر قدس گیلان در حدود ۲۰ عملیات شرکت کرد که عمده آن‌ها با موفقیت همراه بود.

 

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه موفقیت‌های نیروهای گیلانی در دفاع مقدس، نشان‌دهنده وجود انسان‌های شجاع و متدین در استان است، اظهار کرد: شهید املاکی فردی دلاور بود و از ایشان درس‌های بسیاری گرفتم.

 

وی با تاکید بر اینکه شهید املاکی از تاکتیک‌های مختلف آگاهی داشت، اظهار کرد: شهید املاکی هم توانایی‌ نیروهای خودی را به خوبی می‌شناخت و هم دشمن را به طور کامل می‌شناخت که این موضوع باعث شد یک فرمانده با تجربه باشد.

 

عبداللهی تاکید کرد: شهید املاکی ساده‌زیست بود و در مدتی که با ایشان همسایه بودیم این موضوع به طور کامل قابل مشاهده بود.

 

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهید املاکی فرماندهان زیادی را تربیت کرد، تصریح کرد: جوانان بسیاری در استان هستند که می‌توانند به مانند شهید املاکی عمل کنند.

 

وی با بیان اینکه امروز در جبهه مقابله با کرونا، محرومیت‌زدایی و مقابله با دشمن هستیم، گفت: املاکی‌های زیادی امروز در کشور و استان گیلان داریم.

 

کد خبر 1041372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha