بخش خصوصی قربانی سیاست‌های نادرست/ مجلس برای رونق تولید در کشور تلاش می‌کند

​کوچکی‌نژاد با بیان اینکه بخش خصوصی قربانی سیاست‌های دولت شد و نتوانست حضور خود را در حوزه تولید گسترش دهد گفت: مجلس تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا تولید در کشور رونق بگیرد.

«جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تاکید بر اینکه سیاست‌های دولت و عدم حمایت‌های لازم از علل مهم تحقق نیافتن شعار جهش تولید در سال 99 است اظهار داشت: در واقع می‌توان گفت که بخش خصوصی قربانی سیاست‌های دولت شد و نتوانست حضور خود را در حوزه تولید گسترش دهد. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شعار امسال تحت عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها" را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مجلس تلاش خود را انجام خواهد داد تا تولید در کشور رونق بگیرد زیرا معتقدیم اقدامات زیادی وجود دارد که ما می‌توانیم از طریق آن تولید را به مسیر اصلی خود باز گردانیم.

 

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دولت در مسیر تحقق شعار جهش تولید خوب عمل نکرد و کم کار بود ورود بخش خصوصی به حوزه تولید را بسیار سازنده و راهگشا تلقی کرد و ابراز داشت: متاسفانه در سال گذشته اجازه داده نشد تا بخش خصوصی بتواند به راحتی به بخش تولید ورود کند و همین امر موجب عدم تحقق شعار جهش تولید شد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه موانع و سدهای بسیار زیادی در برابر بخش خصوصی برای نقش‌آفرینی در تولید وجود دارد افزود: حذف تصدی‌گری دولت در بخش تولید و کاهش دخالت‌های آن نیز یکی از مؤلفه‌های بسیار مهمی است که به رونق این حوزه کمک می‌کند.

 

وی نگاه مقام معظم رهبری به بخش اقتصاد و گرایش شعار سال‌های اخیر به همین سمت و سو را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: نه فقط دولت به عنوان قوه مجریه بلکه تمام قوای سه‌گانه باید برای تحقق و عملیاتی شدن شعار "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها" تلاش کنند و این امر بدون مشارکت همه جانبه محقق نمی‌شود.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان توسعه هر چه بیشتر صنعت و کشاورزی کشور به ویژه گیلان را یکی از اهداف مهمی که با تحقق تزریق سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید محقق می‌شود دانست و خاطرنشان کرد: احیاء اصل 44 قانون اساسی یکی دیگر از اقدامات مهمی است که می‌تواند در جهت عملیاتی شدن رونق تولید کمک کند. 

کد خبر 1041471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha