بازتاب جشن های نیمه شعبان در رسانه های هند

رسانه های مختلف هند به انعکاس جشن میلاد امام مهدی منتظر(عج) در شهرهای مختلف این کشور پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala ، پیروان اهل بیت (ع) در هند میلاد امام مهدی(عج) را در نیمه شعبان المعظم جشن گرفتند و رسانه های هند این جشن مسلمانان را منعکس کردند.

 

خبرگزاری هندوستان تایمز گزارش داد: مسلمانان و پیروان اهل بیت(ع) میلاد امام مهدی(عج) را که زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد و صلح را بر جهان حاکم می کند، جشن گرفتند.

 

این روزنامه نوشت: مسلمانان معتقدند که در این شب خداوند رزق و روزی را برای سال آینده تقسیم می کند و به آنها فرصتی برای ادای فریضه حج خواهد داد. آنها در این شب از خداوند متعال می خواهند که گناهان آنها و درگذشتگان شان را ببخشد.

 

در گزارش این روزنامه آمده است : این جشن در سراسر هند برگزار شد. مسلمانان با عشق و علاقه فراوان در انتظار این شب بود. مسلمانان هند به این شب را «لیلة البرکات»، «لیلة النور و لیلة الغفران و لیلة الخلاص» و «لیلة البراءة» نامیدند.

 

روزنامه هندی Lightstly نیز به انتشار تصاویری از جشن نیمه شعبان در سراسر هند اقدام کرد که در شبکه های مختلف اجتماعی منتشر شده است.

 

این روزنامه در گزارش خود اعلام کرد: شهر لکنهو در مرکز ایالت اوتار پرداش که اکثریت آنها از پیروان اهل بیت(ع) هستند، به روشن کردن شمع و گذاشتن گل در قبرستان کربلا در این شهر اقدام کردند و جشن «شب برات» را برگزار کردند.

 

 جشن «شب برات» جشن سالانه است که مسلمانان جنوب شرقی آسیا در 15 شعبان از فرقه های مختلف برگزار می کنند. اما تفاوت در مشارکت برای پیروان اهل بیت(ع) برگزاری میلاد امام مهدی(عج) است. این عید برای فرقه های مختلف متفاوت است و زمان استجابت دعا و آمرزش گناهکاران و دعا برای درگذشتگان است.

 

کد خبر 1041472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha