هم افزایی و همدلی بستر رفع مشکلات است

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به مشکلات استان لرستان بویژه مشکل بیکاری، گفت: هم افزایی و همدلی بستر رفع مشکلات و تقویت خدمت رسانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین« سید احمد رضا شاهرخی» امروز(10 فروردین) در سفر رئیس قوه قضائیه به استان لرستان، اظهار داشت: استان لرستان دارای استعداد های فراوانی است که بهربرداری صحیح از این استعداد های می تواند بستر رفع مشکلات است باشد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به مشکل بیکاری جوانان در استان، افزود: تلاش برای رفع این مشکلات نیازمند هم افزایی و همدلی و توجه جدی به استان است.

 

وی با بیان اینکه  نظام اسلامی خدمات قابل قبولی به لرستان ارایه داده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با هم افزایی و همدلی مشکلات موجود هم برطرف شود.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: لرستان خاستگاه علما، عرفا و اندیشمندان در حوزه‌های مختلف است و ایثار مردم قبل و بعد پیروزی انقلاب و تقدیم ۶ هزار و ۳۰۰ شهید به کشور گواهی روشنی بر پایبندی مردم این دیار به انقلاب اسلامی است.

 

وی با برشمردن برخی توانمندی های استان لرستان، ادامه داد: : ۱۱ میلیارد مترمکعب رواناب، ۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی، پنجمین استان در بارش باران، ۳۱ گونه گیاهان دارویی و رتبه نهم کشوری در این حوزه و رتبه نخست معادن از ظرفیت های خوب لرستان است.

 

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: همانطور که رییس‌ قوه قضاییه مطلع هستند لرستان دارای ظرفیت بالایی است و اقشار مردم مطمئن باشند که حجت الاسلام رییسی بر مزیت و راه‌های برون رفت از مشکلات آگاه و توانا هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان لرستان، افزود: تعطیلی واحدهای مختلف استان از جمله مشکلات فرا روی لرستان است.

 

وی ادامه داد: هفت هزار میلیارد تومان خسارات باقی مانده از سیل، عدم تخصیص آب به میزان کافی و تنها ۲۳ درصد زمین آبی از مشکلات لرستان است و ۴۰ منطقه حاشیه نشین در استان وجود دارد.

 

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: بررسی وقوع درگیری های مسلحانه، رسیدگی به مشکلات کارخانجات، توجه به واحدهای تولیدی، جبران خسارات سیل، تکمیل سدهای در دست احداث، استفاده از اعتبار صندوق توسعه ملی برای آبیاری نوین و اعطای تسهیلات با نرخ پایین به کشاورزان لرستان باید دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1041509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha