هشدار عفو بین الملل نسبت به نقض حقوق مسلمانان در فرانسه

در حالی که سنای فرانسه برای بحث در مورد لایحه به اصطلاح ضد جدایی طلبی آماده می شود ، گروه حقوق بشر عفو بین الملل آخرین درخواست خود را برای لغو یا اصلاح بسیاری از مفاد مشکل ساز پیش نویس این قانون اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، در حالی که سنای فرانسه برای بحث در مورد لایحه به اصطلاح ضد جدایی طلبی آماده می شود ، گروه حقوق بشر عفو بین الملل آخرین درخواست خود را برای لغو یا اصلاح بسیاری از مفاد مشکل ساز پیش نویس این قانون اعلام کرده است.

 

بحث سنا پس از آن صورت می گیرد که قانون گذاران مجلس شورای ملی مجلس عوام کشور که تحت سلطه حزب رئیس جمهوری فرانسه ، امانوئل ماکرون ،قرار دارد  با رای اکثریت آرا این قانون را تصویب کردند .

 

عفو بین المللی در بیانیه ای گفت که مقررات جدید برنامه ریزی شده تحت این قانون منجر به تبعیض بیشتر علیه اقلیت مسلمان کشور خواهد شد.

 

مارکو پرولینی ، محقق سازمان عفو ​​بین الملل در اروپا گفت: این قانون پیشنهادی حمله جدی به حقوق و آزادی ها در فرانسه است.

 

دولت ماکرون می گوید این لایحه با آنچه مکرون جدایی طلبی اسلام گرایانه خوانده است مقابله خواهد کرد و بر سیستم سکولار کشور تأکید می کند.

 

اما منتقدان معتقدند که این قانون آزادی مذهبی را نقض می کند و اقلیت مسلمان فرانسه را  که 5.7 میلیون نفر هستند و بزرگترین جمعیت مسلمان در اروپا را تشکیل می دهند،هدف قرار داده است.

 

در این قانون به طور خاص از كلمه اسلام نام برده نشده است ، اما مسلمانان فرانسوی ماه هاست كه اعتراض كرده و می گویند كه این اقدامات آنها را از جامعه جدا می كند.

کد خبر 1041524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha