فقدان سند مالکیت مشکل اصلی واحدهای صنعتی  است

فرجی گفت: عمده مشکل واحدهای صنعتی در شهرک‌ها سند مالکیت است که طی ۲۰ سال گذشته پیگیری‌ها به سرانجام نرسید.

«علیرضا فرجی» درحاشیه بازدید معاون وزیر صمت از شهرک صنعتی شماره یک ساری در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی علاوه بر سابقه‌ای که دارد با چالش‌های عدیده‌ای مواجه هستند قالب واحدهای صنعتی با تک ظرفیت فعالیت دارند امسال امیدواریم با قراردادهای در حال انعقاد و دور زدن تحریم‌ها اتفاقات خوبی بیفتد.

 

مدیرعامل شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری با اشاره به شعار سال که مبنی بر سال پشتیبانی و مانع زدایی است، اظهار  امیدواری کرد موانع که شامل قوانین دست و پاگیر در کسب و کار و اشتغال زایی است برداشته شود.

 

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی است با توجه به وضعیت تحریم و درآمدها در شهرک‌های صنعتی نرخ سود بانکی 18 درصد و میزان جرایم سنکین مانند سازمان‌های مالیاتی و وضعیت بیمه‌ای است که بدتر از بانک شده است که توان تولید کننده را می‌گیرد.

 

فرجی خاطرنشان کرد: عمده مشکل واحدهای صنعتی در شهرک‌ها سند مالکیت است که طی 20 سال گذشته پیگیری‌ها به جایی هم نرسید.

 

وی با تاکید براینکه برای دریافت سند مالکیت واحدهای تولیدی شعار مسئولان کار به جایی نمی‌رسد، تصریح کرد: امیدواریم با سفر رئیس قوه قضائیه مطالبات به حق واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی به سرانجام برسد.

 

مدیرعامل شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری، کمبود زمین، موافقت‌های سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی درواگذاری زمین را از مشکلات عمده توسعه شهرک‌های صنعتی در مازندران دانست و گفت: این مشکلات باید به دست دولتمردان حل شود این در حالیست که در استان حدود 20 درصد از متقاضیان واحدهای تولیدی صنعتی در نوبت استعلام زیست محیطی قرار دارند.

 

فرجی با بیان اینکه در شهرک صنعتی ساری 260 عقد قرار داد و 140 پروانه بهره‌برداری و 90 واحد تولید در حال فعالیت هستند که قالب فعال بودن از 10 تا 80 درصد است، خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل جدیدی ابلاغی اعلام شد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی نیاز به استعلام سازمان محیط زیست ندارند.

 

به گزارش شبستان، بحث سند مالکیت واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی از مطالبات سرمایه گذاران و کارافرینان در سفر رئیس قوه قضاییه به مازندران بوده است و این پیگیری‌های مستمر بارقه امیدی را در دل تولید کننده‌ها بعد از 20 سال روشن کرده است.

کد خبر 1041590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha