۲۵۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در آستارا کشف و معدوم شد

بصیری مقدم گفت: در قالب طرح سلامت نوروزی؛ ۲۵۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در آستارا کشف و معدوم شد.

«فرید بصیری مقدم»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: طرح سلامت نوروزی تا ۱۵ فروردین با هدف پایش مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، غذاخوری ها و مهمانسراهای بین راهی در شهرستان آستارا اجرا می شود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان اینکه در قالب اجرای این طرح ۹ بازرس واحد بهداشت محیط همکاری دارند، افزود: توجه مردم به تاریخ تولید و انقضاء مواد غذایی ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ روز گذشته ۴۵۲ مورد بازدید و نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، غذاخوری ها و مهمانسراهای بین راهی انجام شده است، تصریح کرد: در این مدت همچنین ۱۱ مورد نمونه برداری نان، ۱۹ مورد نمونه برداری آب و ۱۰ مورد نمونه برداری مواد غذایی توسط بازرسین واحد بهداشت محیط انجام شده است.

 

بصیری مقدم با بیان اینکه در مدت یاد شده، ۸۰ مورد به متصدیان مراکز پخت و پز، رستوران داران، اغذیه فروشان عوامل نقل و انتقال پسماندهای پزشکی آموزش های لازم داده شده است، گفت: در این مدت ۷۴۱ مورد کلر سنجی شبکه توزیع آب آشامیدنی، ۵۱۱ مورد سنجش مواد غذایی، ۳ مورد نمونه برداری از استخرهای شنا انجام شده و بر تدفین یک فوتی ناشی از کرونا ویروس نظارت بهداشتی شده است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا از کشف و معدوم کردن ۲۵۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد خبر داد و افزود: در این رابطه ۲ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

وی تصریح کرد: در مدت مذکور چهار مورد بازرسی از دفاتر پیشخوان و ۲۰ بار نیز گندزدایی از باشگاه های ورزشی و زندان انجام شده است.

 

بصیری مقدم خاطرنشان کرد: در قالب طرح سلامت نوروزی همچنین به ۲ مورد شکایت مردمی که به شبکه بهداشت و درمان گزارش شده بود، رسیدگی شد.

کد خبر 1041591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha