آینده شیراز در رابطه با موضوع توسعه حرمین درخشان خواهد بود

عزیزی با اشاره به اینکه در مورد توسعه حرمین مطهر جلسات مختلفی گرفته شده است که با حضور مسئولین مربوطه و وزیر راه و شهرسازی شکل گرفته است، گفت: آینده شیراز در رابطه با موضوع توسعه حرمین، درخشان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (سه شنبه 10 فروردین) در جمع خبرنگاران که در سالن «شهید دستغیب»، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه در بودجه قرآنی، گفت: منابع خوبی برای بخش های فرهنگی اختصاص داده شده است، تمامی نمایندگان روی بحث جمعیت، اقتصاد و موضوعات فرهنگی یک صدا هستند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها راه رفع مشکلات داخلی نظیر مرغ و روغن، گفت: این موضوعات با توجه به نهاده های دامی از بین می رود، تنها راه برون رفت تکیه بر توانمندی های داخلی و حذف رانت های ویژه است و این نتیجه بی برنامگی و نی نظمی دولت است و دولت همه زلف اقتصاد کشور را به بیگانگان گره است و آخرش شده این که می بینید.

وی با اشاره به اینکه در مورد توسعه حرمین مطهر جلسات مختلفی گرفته شده است که با حضور مسئولین مربوطه و وزیر راه و شهرسازی شکل گرفته است، اظهار کرد: همه تلاش ها بر اینست که پروژه واقعی بین الحرمین را اجرایی کنیم و آخرین مراحل کارشناسی به اتمام رسیده است و باید در رابطه با این پروژه بزرگ چند دستگاه کمک کنند که یکی از آن میراث فرهنگی است و باید کمک کند و نباید برخی نقاط که جنبه میراثی و اهمیت فرهنگی ندارند را مصرانه اجازه تخریب ندهد چرا که برخی این نقاط به محل معضلات و آسیب ها تبدیل شده است.

عزیزی با یادآوری این مطلب که برای سال 1400 اعتبارات و منابعی پیش بینی شده است، افزود: آینده شیراز در رابطه با موضوع توسعه حرمین مطهر درخشان خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که شفافیت آرا یک امر مهم و ضروری است، افزود: این موضوع در مجلس سه رای کم آورد، این موضوع به معنای خارج شدن از دستور کار نیست بلکه مشکلات آن حذف خواهد شد و دوباره به این رای گذاشته می شود و امروز مردم در خواست کنند مذاکرات دولت هم پخش شود، مردم می توانند جلسات مجلس را از رادیو گوش کنند.

وی با اشاره به اینکه شفاف شدن قراردادها و موافقت نامه ها و تصمیم هایی که دولت در پستوها می گیرد باید مورد توجه قرار داد، اضافه کرد: شفافیت در کارها در کشور باید عمق، بسط و گسترش دهیم چرا که یک نسخه شفا بخش برای برون رفت از همه مشکلات است.

عزیزی با یادآوری این مطلب که متاسفانه شهرداری شیراز هیچ گونه اولویتی برای امور قائل نیستند، کارهای فاقد اولویت می شود اولویت یک و کارهای اولویت یک تبدیل به اولویت چندم شده است، اگر بخواهیم کارکرد یک مجموعه به یک سری ادبیات، اشعار و شعارهای توخالی بیاوریم، محصولش همین می شود که می بینیم اگر کار در چارچوب فکری و عملی باشد، به نقطه خوبی خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کارهای شهرداری هیچ کدام اولویت های مردم نیست و کارشناسی نشده است من به عنوان نماینده مردم می خواهم دستگاه های نظارتی بر این کارهای فاقد اولویت شکل گیرد، اضافه کرد: شیراز سزوار این نوع اقدامات سطحی نبوده است، با بودجه چهار هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز در این شرایط سخت، خیلی کارهای بزرگتر عمیق تر می توان انجام داد اما به یکسری کارهای سطحی رسید.

عزیزی با اشاره به اینکه پروژه محدود کردن خیابان ها به اسم دوچرخه سواری فقط ترافیک را اضافه کرده است و از آلودگی شهر نکاست، افزود: مردم شیراز هیچ خیری از طرح های کورکورانه و تقلیدی که در سایر شهرها شکست خورده، نبرده و بهتر است مسئولین از این طرح ها دست بکشند.

کد خبر 1041623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha