دستور العمل های کرونایی تغییر نکرده است/مردم تخلفات را گزارش کنند

یارمحمدیان با تاکید بر تغییر ناپذیر بودن دستورالعملهای بهداشتی و آسیب کسبه از وضعیت قرمز کرونایی خواستار گزارش تخلفات در هر صنف، اداره یا دفتر خدماتی توسط مردم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گلپایگان، حسین یارمحمدیان در جلسه ستاد  مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه اجرای محدودیت های قانونی کرونا در شرایط قرمز هیچ تغییری نکرده است، گفت: ادارات خدماتی و غیر خدماتی موظف به اجرای حضور کارکنان به صورت یک سوم و دو سوم هستند و گروه های ۲،۳ و ۴ شغلی تعطیل هستند.
فرماندار گلپایگان با اشاره به ثبات یافتن وضعیت کرونایی شهرستان و آسیب دیدن کسبه از این وضعیت، تاکید کرد: مردم تخلفات احتمالی ناوگان اتوبوس رانی را به شماره ۱۴۱ گزارش دهند و  بانک ها و دفاتر خدماتی و نانواتی ها نیز موظف به اجرای دستورالعمل های بهداشتی هستند که مردم در صورت مشاهده تخلف، گزارش دهند.
وی با تاکید بر ممنوعیت برگزاری مراسم در آرامستان ها، به مادحین تذکر داد و افزود: جاده های گردشگری کوچری و ماکوله در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین از محل تصفیه خانه و روستای عباس آباد بسته است.

یک سوم مهمان های نوروزی رفتند


در ادامه مهدی سرلک با بیان اینکه هشدار های روزانه صوتی و نصب بنرها درخصوص پرهیز از پذیرش مسافر و مهمان نوروزی، گفت: دهیاری ها برای کنترل عدم برگزاری مراسم ترحیم و تشییع تلاش می کنند ولی گزارش هایی درخصوص برگزاری چند مراسم، داده شد.
بخشدار مرکزی شهرستان گلپایگان با اظهار تاسف از اینکه برآورد حضور دو سوم مهمانان نوروزی در روستاهای شهرستان با وجود هشدارها، بیان کرد: ترددهای مسافران به دلیل ایجاد محدودیت های قانونی شکل گرفته است ولی نگرانی برای ۱۳ فروردین وجود دارد.
وی با یادآوری اینکه اصناف در ردیف های شغلی ۲، ۳ و ۴در یکسال گذشته، فشار و سختی زیادی تحمل کردند، از رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در گروه شغلی یک و فشار آمدن به گروه های شغلی دیگر انتقاد کرد.
در ادامه سید حمیدرضا افتخاری با تشریح اقدامات و بازرسی های اداره های شهرستان، از ۶۰۷ مورد بازرسی، ۱۳۶ تذکر  و ۱۶ مورد معرفی به تعزیرات، خبر داد.

اماکن گردشگری تعهد کتبی عدم پذیرش مسافر دادند


در ادامه مصطفی قانونی با یادآوری اینکه بناهای تاریخی شهرستان گلپایگان از ۲۸ اسفند تعطیل است، گفت: ۳۷ کارگاه صنایع دستی نیز به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی تعطیل است و اماکن گردشگری از سوم فروردین ماه تعهد کتبی عدم پذیرش مسافر دادند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گلپایگان از بازرسی ۸۶ مورد و پلمپ یک واحد گردشگری از ابتدای نوروز تا کنون خبر داد.
در ادامه محمد فیضی از برطرف شدن مشکل اصلی شهرستان در مقاصد ناوگان اتوبوسرانی در تهران، اصفهان و رسیدن به رعایت ۵۰ درصد به دلیل تغییر وضعیت کرونایی خبر داد.
به گزارش شبستان، ستاد مدیریت کرونای شهرستان گلپایگان، پنجمین جلسه خود را در ۱۰ روز قرمز کرونایی برگزار کرد.
اشتباه یک سایت و انعکاس آن در فضای مجازی شهرستان گلپایگان، سبب بازگشایی موقت و بسته شدن بازار و ایجاد ناراحتی در میان اصناف شد و در این جلسه به مشکلات ناشی از آن، نیز پرداخته شد./

کد خبر 1041656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha