تردد بیش از ۱۰۱ هزار دستگاه کامیون در مرز آستارا ثبت شد

بابایی گفت: سال گذشته ۱۰۱ هزار و ۵۶۴ دستگاه کامیون از پایانه مرزی آستارا تردد کردند که نشان دهنده تداوم تجارت بین المللی در این منطقه از کشور است.

«منصور بابایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: مرز آستارا یکی از پایانه های مهم زمینی در کشور است.

 

مدیر پایانه مرزی آستارا با بیان اینکه سال گذشته ۴۹ هزار و ۵۹۲ دستگاه کامیون از کشور خارج شد، افزود: در این مدت همچنین ۵۱ هزار و ۹۷۲ دستگاه کامیون از پایانه مرزی آستارا وارد کشور شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۵۶۴ دستگاه کامیون از پایانه مرزی آستارا در سال گذشته تردد کردند، تصریح کرد: علی رغم شیوع کرونا ویروس در سال گذشته آمار ورودی و خروجی کامیون ها از پایانه مرزی آستارا افزایش را نشان می دهد.

 

بابایی گفت: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی و پتروشیمی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.

 

مدیر پایانه مرزی بندر آستارا افزود: عمده کالاهای وارداتی به کشور از طریق این پایانه مرزی تخته و الوار، الیاف مصنوعی و حبوبات بود.

 

وی با بیان اینکه پایانه مرزی آستارا به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند، تصریح کرد: آمار تردد کامیون ها در مرز آستارا نشان دهنده تداوم تجارت بین المللی در این منطقه از کشور است.

 

بابایی از مرز آستارا به عنوان سومين مرز پرتردد ايران نام برد و خاطرنشان کرد: قبل از شیوع کرونا ویروس، سالانه بيش از یک ميليون مسافر داخلی و خارجی از مرز آستارا تردد می کردند.

کد خبر 1041675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha