فراهم آمدن بستر گردشگری درمانی با راه اندازی بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی جهرم

رحمانیان گفت: با افتتاح بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی جهرم که دارای بخش ها و حوزه های مختلف درمانی است بستری برای توریسم درمانی در این شهرستان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (چهارشنبه ۱۱ فروردین» در نشستی که با حضور مدیر دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد، گفت: تعامل و همکاری های بین بخشی در شهرستان موجب شد که در یک سال گذشته بتوانیم اقدامات موثری برای مقابله با بیماری کرونا چه در بخش درمان و چه در بخش بهداشت داشته باشیم. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: قرار دادن یکی از بیمارستان های جهرم به عنوان مرکز اصلی بستری بیماران مبتلا به کرونا، افزایش بخش های کویید ۱۹،  افزایش مراکز نمونه گیری تشخیصی کرونا، مهیا کردن اقلام بهداشتی و در دسترس قرار دادن آن برای مردم، بیماریابی و غربالگری مردم جهت پیشگیری از این بیماری مهلک از عملکرد های دانشگاه علوم پزشکی جهرم بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه هدف ما ایجاد رضایتمندی مردم از خدمات سلامت است و به زودی شاهد افتتاح بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی شهرستان جهرم هستیم، عنوان کرد: با افتتاح این پروژه عظیم درمانی که دارای بخش ها و حوزه های مختلف درمانی است مردم این شهرستان از رفتن به سایر مراکز درمانی در کشور بی نیاز و بستری برای توریسم درمانی ایجاد می شود.

 

«محمد حسین حیدری»، نیز در این نشست گفت: در سال جدید یکی از اهداف مهم وزارت بهداشت ارزیابی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر اساس عملکردشان در راستای مقابله با بیماری کرونا است.

 

مدیر دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود: متاسفانه اپیدمی کرونا ضررهای زیادی را به کشور وارد کرده است و از یک سال گذشته تا کنون دانشگاه های علوم پزشکی با اقداماتی که انجام داده اند سعی بر کنترل بیماری و درمان بیماران داشته اند.

 

به گفته وی هدف ما ارزیابی دانشگاه ها بر اساس اقداماتشان در راستای مبارزه با بیماری کرونا و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سلامت و رسیدگی به مشکلات آنها است.

 

حیدری ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و شهید «داوود علیان» از زحمات مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم قدردانی و تشکر کرد و گفت: تا کنون دانشگاه علوم پزشکی جهرم در امر  بیماریابی و رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا تلاش های مضاعفی داشته که ستودنی است مانند افزایش آمار نمونه گیری ها در ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان بود که در کنترل بیماری بسیار موثر شناخته شد.

 

وی عنوان کرد:  مراقبت در منزل طرح «شهید سلیمانی»، ارائه آموزش های خود مراقبتی به اطرافیان بیمار و خدماتی که از سوی تیم های نظارتی و حمایتی انجام می شود از دیگر اقدامات موثر دانشگاه علوم پزشکی جهرم در جهت مقابله با بیماری کرونا است. 

 

کد خبر 1041721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha