اعتقاد به مهدویت به باور قلبی و اصلی در بین نسل جوان تبدیل شود

حجت الاسلام فعالی گفت: مساله مهدویت مساله مهمی است که باید اعتقاد به مهدویت به باور قلبی و اصلی در بین نسل جوان تبدیل شود و باید به دور از هجمه های مختلف دشمنان برای توسعه ارزش ها گام برداشت.

حجت الاسلام «حسینعلی فعالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد:  امروزه دشمن بیش از هر زمان دیگری حمله به ارزش های دینی را در دستور کار قرار داده است و در کنار فشارهای اقتصادی تحمیل شده به مردم با تحریم ها، تلاش دارد تا در کنار فشار اقتصادی، توجه به امور دینی و ارزشی کمرنگ شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود: غرب به دنبال از بین بردن ارزش های غنی دینی و اسلامی است و وارد کردن هجمه های مختلف به ارزش ها و مخصوصا مهدویت است و لذا باید اعتقاد به مهدويت از باورهاي اصلي و قلبي نسل جوان باشد.

 

وی تصریح کرد: باید علاقه و اعتقاد به امام زمان(عج) بیش از گذشته در بين جوانان و مردم سراسر دنيا تبدیل شود چرا که همين موضوع دشمنان را به هراس انداخته است.

 

حجت الاسلام فعالی با اشاره به ماه شعبان و تلاش برای شناساندن دقیق ارزش های دینی در این ماه به نسل جوان گفت: ماه شعبان مقدمه ‌اي براي رسيدن به رمضان و ماه ميهماني خدا و گشوده شدن درهاي رحمت حق بر بندگان است و باید در اعیاد مختلف این ماه ارزش های دینی و اعتقادی به جامعه و نسل جوان شناسانده شود.

 

وی با اشاره به برگزاری منسجم جشن مهدویت و سالروز ولادت امام زمان(عج) در فضای حقیقی و مجازی اظهار کرد: نیمه شعبان باید حس جشن و شادی را به عموم مردم منتقل کند و جو شاد بر مراسم این ایام حاکم باشد که با توجه به شرایط شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم اولویت برنامه ها در فضای مجازی بوده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود: امسال هم همچون سال گذشته، به جای برگزاری جشن‌های متمرکز جشن‌های نیمه شعبان، کاروان‌های شادی و مولودی خوانی سیار جهت اجرای ویژه برنامه‌های این شب فرخنده در مجتمع‌های مسکونی و سطح شهر و روستا اجرایی شد.

 

حجت الاسلام فعالی یادآور شد: آذین بندی مساجد و معابر در اعیاد شعبانیه، پخش مولودی در شب میلاد امام عصر(عج)، برگزاری دوره‌های امام‌شناسی و شبهه‌زدایی در خصوص حضرت حجت در بستر فضای مجازی و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و دینی از برنامه‌های نیمه شعبان بوده است.

کد خبر 1041753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha