آغاز برداشت گندم از سطح ۳۷۰۰۰ هکتار از مزارع جنوب کرمان 

سعید برخوری گفت: با توجه به آغاز برداشت از مزارع گندم جنوب کرمان پیش بینی می شود از سطح ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار بیش از ۱۶۰ هزارتن محصول برداشت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «سعید برخوری» گفت: در راستای سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور تحقق اهداف کمی ضریب خود اتکایی محصول استراتژیک گندم در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ عملیات اجرایی طرح در جنوب کرمان با تلاش مجریان ستادی - اجرایی سازمان جهاد کشاورزی و همت گندمکاران زحمتکش با استفاده بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ تن بذور در طبقات مختلف از ارقام مهرگان، چمران ۲، سیروان، دروم و ستاره در سطح ۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار محقق شد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: در بحث عملیات بهزراعی تولید از جمله شاخص‌های مهم می‌توان به توسعه کشت های خطی و مکانیزه محصول در سطح ۳۴ هزار هکتار، کشاورزی حفاظتی (کم خاک ورزی و بی خاک ورزی) در سطح ۲۳ هزار و ۶۰۰ هکتار، آبیاری به روش تحت فشار تیپ در سطح ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار، کنترل ۳۳ هزار هکتاری علف های هرز ، بهبود کمی و کیفی تغذیه، مشارکت فعال در ردیابی و دیده‌بانی مستمر آفت سن اشاره کرد.


وی ابراز کرد: به منظور تسهیل شرایط خرید محصول کشاورزان با هماهنگی شرکت غله و بازرگانی استان علاوه بر سیلوی جیرفت و کارخانجات آرد جیرفت و کهنوج مجوز راه‌اندازی ۶ مرکز خرید در مراکز عمده تولید از جمله شهرستان‌های قلعه‌گنج، رودبار جنوب و فاریاب صادر شده است.


برخوری اظهار کرد: علاوه بر این برابر پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اتحادیه کمباین داران استان فارس زمینه ورود بیش از ۲۵۰ دستگاه کمباین و مشارکت در امر برداشت از تاریخ ۱۰ فروردین ۱۴۰۰  از شهرستان قلعه‌گنج آغاز شده است.


وی ضمن توصیه به گندمکاران، عنوان کرد: با توجه به اینکه فرآیند تأمین و پرداخت قیمت بهاء محصول به صورت برخط بر مبنای ثبت سامانه انجام می گردد، کشاورزان ضمن هماهنگی با مراکز جهاد کشاورزی و اخذ معرفی نامه نسبت به تحویل محصول مبتنی بر ثبت سامانه اقدام کند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اضافه کرد: برابر دستورالعمل صادره قیمت خرید هر کیلوگرم محصول گندم ۴۰ هزار ریال تعیین و چنانچه تغییری ایجاد گردد اطلاع‌رسانی می‌شود.


وی در خاتمه ضمن پیش بینی، یادآور شد: با وجود اینکه در سال زراعی جاری نزولات نداشتیم و سال خشکی را پشت سر گذاشتیم با همت و تلاش کشاورزان منطقه وضعیت مزارع مناسب گزارش شده، پیش بینی می گردد از سطح مذکور بیش از ۱۶۰ هزار تن محصول با کیفیت مطلوب تولید شود.

کد خبر 1041775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha