بهره برداری از پروژه آب رسانی روستاهای چشمه لیشه و میان چاتون مارگون

آئین افتتاح و بهره برداری از پروژه آب رسانی به روستاهای چشمه لیشه و میان چاتون شهرستان مارگون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین افتتاح و بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستاهای چشمه لیشه و میان چاتون شهرستان مارگون امروز (11 فروردین ماه) با حضور نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان مارگون و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

«مهدی روشنفکر» در این آئین با اشاره به قدرشناسی مردم از خدمات نظام و تلاش های صورت گرفته گفت: مردم قدرشناس، شایسته بهترین خدمات هستند و رشد و توسعه خدمات هم در طول دوران انقلاب محسوس و چشم گیر بوده است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همواره باید در کنار مردم بوده و لحظه ای از خدمات رسانی به مردم غافل نباشیم.

وی آب رسانی به این روستاها را پس از ۴۵ سال، نمونه ای از عزم جدی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای خدمات رسانی به مردم قدرشناس دانست و ادامه داد: بی آبی و فقدان آب شرب پایدار، باعث مهاجرت اهالی روستاهای چشمه لیشه و میان چاتون و پاچات شد.

روشنفکر اضافه کرد: خوشبختانه با اجرای طرح آب رسانی به این روستاها، شاهد مهاجرت معکوس به این روستاها هستیم که این خود نویدی خوشایند در آغاز سال ۱۴۰۰ است.

«اسفندیار برخه» نیز در این آئین اعتبار این پروژه را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:  اعتبار پروژه مورد نظر از محل اعتبارات عمرانی استانی تامین شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای اجرای این پروژه، احداث ساختمان موتورخانه و اجرای حریم پمپاژ، بهسازی یک دهنه چشمه، احداث دو باب مخزن بتنی ۱۵۰ مترمکعبی و اجرای پنج کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب صورت گرفت.

وی یادآور شد: در همین راستا ۲۵۰ متر شبکه توزیع برق نیز برای تامین برق تاسیسات آبرسانی اجرا شد.

برخه تاکید: با اجرای این پروژه آب رسانی ۱۰۰خانوار و ۴۰۰ نفر اهالی ساکن در روستاهای چشمه لیشه، میان چاتون و پاچات از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فقدان منبع تامین آب باعث شده بود که تاکنون اهالی این روستاها از نعمت آب شرب برخوردار نباشند.

وی با اشاره به اینکه آب رسانی به این روستا از طریق تانکر سیار صورت می گرفت، تصریح کرد: با اجرای این پروژه شاهد مهاجرت معکوس اهالی این روستاها هستیم و شاهد رونق این روستاها نیز خواهیم بود.

گفتنی است شور و شعف و شادمانی فراواني بر اجتماع اهالی روستاهای مذکور حاکم شده بود، به گونه ای که با ذبح گوسفند، از مسئولین استقبال کردند.

کد خبر 1041854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha