ضرورت شناسایی موانع تعطیلی صنایع تبدیلی کشاورزی گلستان

ساوری گفت: باید پشتیبانی از تولیدات بخش کشاورزی را به شناسایی موانع تعطیلی صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی باید متمرکز کنیم.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی ساوری» شامگاه امروز (چهارشنبه ۱۱ فروردین) در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی  گلستان با موضوع رفع موانع تولید اظهار کرد: جهاد کشاورزی در زمینه تولید فعالیت های خوبی برای بررسی و شناسایی موانع تولید در استان انجام داده است.

 

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: در سال گذشته موفق شدیم بالغ بر 960 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی در استان جذب کنیم و 30 جلسه مشترک برای شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی در یخش کشاورزی برگزار کردیم.

 

ساوری یادآور شد: گلستان در تولید 15 محصول در بخش کشاورزی در کشور رتبه خوبی دارد و جهاد کشاورزی می تواند خدمات  بیشتری ارائه کند.

 

وی گفت: صرفا تولید گره گشای مشکلات نیست و به میزان کافی صنایع تبدیلی برای فرآوری محصولات کشاورزی استان داریم  اما اکثر این واحدها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند.

 

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی گلستان به شعار سال اشاره کرد و افزود: باید پشتیبانی از تولیدات بخش کشاورزی را به شناسایی موانع تعطیلی صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی متمرکز کنیم.

 

ساوری یادآور شد: تولیدات بخش کشاورزی باید به فروش برسد و برای این مهم باید ملزوماتی را در نظر بگیریم و تولید کنندگان ما باید به بازارهای خارج از مرزهای کشور دسترسی داشته باشد.

 

وی به توسعه گلخانه ها تاکید کرد و افزود: قیمت تمام شده گوجه گلخانه ای بالغ بر پنج هزار تومان است ولی بی ثباتی در قیمت بازار باعث شده که یک روز قیمت گوجه فرنگی 15 هزار تومان و در روزی دیگر سه هزار تومان در نواسان باشد.

 

 

کد خبر 1041865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha