پروژه‌های مرتبط با آب و فاضلاب استان تکمیل می‌شود

سلیمانی با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب استان گفت: تصمیم گرفته شد مدیران مربوطه پروژه هایی که با رقمی در حدود ۱۲ میلیارد تومان تکمیل می‌شوند را احصا و مشخص کرده و با همکاری نهادها و بنیادها این پروژه ها را تمام کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» امروز (چهارشنبه ۱۱ فروردین) نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشکلات آب شرب، سیستم فاضلاب و تاثیر آن در سلامت مردم مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی گرفته شد. 

 

استاندار خوزستان افزود: قرار شد در سطح شهرستان ها برای پیشگیری از شیوع بیماری های مرتبط با آب و فاضلاب جلسه و تقسیم کار صورت گیرد. 

 

وی اضافه کرد: دستور کار دوم جلسه نیز در خصوص مشکلات آب و فاضلاب بود و تصمیم گرفته شد مدیران مربوطه پروژه هایی که با رقمی در حدود 12 میلیارد تومان تکمیل می‌شوند را احصا و مشخص کرده و با همکاری نهادها و بنیادها این پروژه ها را تمام کنیم. 

 

سلیمانی دشتکی بیان کرد: پروژه هایی که هزینه بالاتری در بر دارند نیز قرار شد گروهی را در تهران مستقر کنیم و این گروه به طور مرتب و مکرر پیگیر اجرایی شدن تفاهم نامه ماده 56 برای هشت شهرستان و آب روستایی باشند که مبلغ آن بیش از 2 هزار میلیارد تومان خواهد بود؛ این گروه از هفته آینده جهت پیگیری مستقر می‌شود که امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد. 

 

وی خاطرنشان کرد: بحث سوم این بود که بتوانیم قسمتی از مجتمع های آبرسانی، مخازن و اجرای سیستم فاضلاب را به بخش خصوصی واگذار کنیم و در قالب ماده 56 که آنها اجرا کنند و از محل درآمد این پروژه ها هزینه صرف شده را بازپرداخت شود. 

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین در خصوص بیماری های ناشی از حیوان گزیدگی از جمله بیماری هاری و موضوع سگ های بلاصاحب تصمیم گرفته شد در زمینی مناسب ظرف یک ماه دیوارکشی شود و سگ های بلاصاحب جمع آوری، عقیم سازی و رها شوند که مقدمات و جدول زمانی این کار پیش بینی شد.  

 

وی یاد آور شد: آخرین دستور کار این نشست گزارش خدمات پزشکی در حاشیه شهر بود که دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با دندانپزشکی و بعضی خدمات شهری گزارش نسبتا مناسبی ارائه داد.

 

کد خبر 1041866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha