مساجد ظرفیت بالایی در مانع‌زدایی از مسیر تولید دارند

حجت‌الاسلام بصیری با اشاره به ظرفیت‌ مساجد در تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، گفت: مساجد می‌توانند با فرهنگ‌سازی و ارائه یک نقشه راه، ریل‌گذاری درست برای رفع موانع را تبیین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد بصیری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان پیرامون شعار سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها» و نقش مساجد در تحقق این شعار اظهار کرد: مساجد طبیعتاً به طور مستقیم نمی‌توانند نقشی در تحقق این شعار داشته باشند، اگر هم وظیفه‌ای را بخواهیم برای مساجد تعریف کنیم درست نیست زیرا این امر بر عهده مساجد نبوده و در صورت ایجاد این وظیفه موجب مطالبه گری مردم می شود.

 

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) قلهک محله زرگنده افزود: مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال جدید به موضوع مانع زدایی نیز تاکید داشتند، در مورد این بخش از شعار سال، مساجد می‌توانند با فرهنگ‌سازی و ارائه یک نقشه راه، ریل‌گذاری درست برای رفع موانع را تبیین کنند، رهبر معظم انقلاب چندین سال است که به امر تولید تاکید دارند و ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که موانع موجود بر سر راه تولید مشخص شود.

 

وی تاکید کرد: برخی از مساجد ما ظرفیت تولید برخی محصولات را در داخل مسجد دارند، بنابراین مساجد با فرهنگ‌سازی و روشنگری می توانند موانع موجود بر سر راه تولید بردارند.

 

حجت‌الاسلام بصیری یادآور شد: یکی از موانع تولید که مساجد می‌تواند بروی آن تمرکز کنند موضوع خودباختگی است، متاسفانه، برخی از مسئولین آگاهانه یا ناآگاهانه با عدم خودباوری و تکرار موضوع «ما نمی‌توانیم» باعث ایجاد یک فضای خودباختگی شده‌اند که مساجد می‌تواند روی همین موضوع متمرکز شده و نشان دهند که چه ظرفیت‌ها و امکانات برای امر تولید در دست کشور است.

 

وی افزود: مسجد امام حسین(ع) قلهک سعی کرده در دو سال گذشته کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های تربیتی را برای نمازگزاران و خانواده‌های آنها برحسب موضوعات روز جامعه برگزار کند، در سال جدید هم می‌توان بر موضوع مانع‌زدایی در امر تولید تمرکز شود و با ارائه نقشه راه به مردم و خانواده‌های آنها، آنچه را که مانعی بر سر راه تولید است، بیان کند.

 

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) در مورد دهه غباروبی مساجد و اینکه این اقدام به یک نماد تبدیل شده است، تصریح کرد: با توجه به موضوع کرونا تاحدودی مساجد ظهور و بروز همیشگی خود‌ را نداشتند، بنابراین یکی از اقداماتی که به بهانه این دهه می‌توان از آن بهره برد تا مساجد مجددا دیده شوند، رسانه‌ای کردن دهه تکریم و غباروبی مساجد و ظرفیت های مساجد است.

 

حجت‌الاسلام بصیری خاطرنشان کرد: مساجد از صدر اسلام و حتی در پیروزی انقلاب اسلامی ما بسیار نقش داشته اند، اما در حال حاضر که با بحران کرونا مواجه هستیم و حضور مردم در مساجد تا حدودی کمرنگ شده است، باید از شرایط به وجود آمده نهایت بهره را ببریم، هنر استفاده از رسانه امری است که آن را خوب بلد نیستیم و این ضعف را باید مرتفع کنیم، چراکه خدمات مساجد در بحران کرونا به مردم و مهار بیماری کرونا گسترده بوده است که نیاز است، در این زمینه اطلاع رسانی صورت گیرد.

 

 

کد خبر 1041881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha