دوازدهم فروردین روز زنده شدن اسلام است

حجت الاسلام لروند، گفت: روز جمهوری اسلامی جزء مهمترین روزهای تاریخ و روز زنده شدن اسلام توسط مردم و امام (ره) است.

حجت الاسلام محمد علی لروند امام جمعه شهرستان کنگاور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، به مناسبت فرارسیدن روز جمهوری اسلامی،گفت: در سال ۱۳۵۸ ، روز ۱۲فروردین ، رأی مردم با ۹۸.۲ درصد اثبات کرد که ملت ایران خواهان جمهوری اسلامی هستند و تاکنون که ۴۲ سال از آن گذشته است نیز با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی، حامی این نظام بوده اند . 

 

وی خاطر نشان کرد: در ۱۲ فروردین ۵۸ ملت غیور و همیشه در صحنه ایران با رأی خود ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر دادند و پس از ۲۵۰۰ سال نظام جمهوری اسلامی به جای نظام سلطنتی در ایران مستقر شد. به همین دلیل ۱۲ فروردین از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت.

 

حجت الاسلام لروند با اشاره به رخداد های سیاسی در زمان انقلاب اسلامی، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب در بین خواص جامعه مباحثی مطرح شد ، بعضی قائل به تغییر نظام به جمهوری دموکراتیک و یا جمهوری خلق ایران بودند . اما امام خمینی (ره) تصمیم به همه پرسی و سپردن سرنوشت نظام به رأی مردم، گرفتند. 

 

امام جمعه کنگاور افزود: آرزو می کنم که طرفداران این نظام ،که حاصل خون هزاران شهید است، تا زمانی که پرچم انقلاب اسلامی به دست امام زمان (عج) میرسد ، پشتیبان آن باشند و در حفظ ارزش های آن تلاش کنند .

کد خبر 1041909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha